Bisiklet turizmi ana turizm pazarları içerisinde yer almayan ancak son yıllarda turistlerin ilgi duyduğu ve büyümekte olan yeni turizm trendlerinden biridir. Bu açıdan turizm destinasyonları için farklı turist grupları çekebilmek için önemli bir fırsat oluşturmaktadır. Bu yeni turizm pazarının istek ve ihtiyaçlarının anlaşılması çok önemlidir. Bu araştırmanın amacı bisiklet turistlerinin seyahat motivasyonlarının belirlenmesidir. Araştırmanın bisiklet turistlerinin motivasyon unsurlarını belirlemek ve bu unsurlara göre turizm stratejileri belirlenmesine yardımcı olması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırma verileri Çanakkale’de 2018 yılında 24-25 Mart tarihleri arasında düzenlenen Bisiklet Turu Festivali’ne katılan şehir Çanakkale dışından gelen Türk turistlerden elde edilmiştir. Anket tekniği ile 369 katılımcıdan araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen verilere açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bisiklet turizmi motivasyonları beş boyutta ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar sırasıyla doğayı keşfetme ve rahatlama; yetkinlik-ustalık; yeni deneyim ve bilgi; saygınlık kazanma ve sosyalleşme olarak adlandırılmıştır. İkinci düzey doğrulayıcı faktör analizi yapıldığında bisiklet turizmi motivasyonunda en etkili olan boyutlar yetkinlik –ustalık, yeni deneyim-bilgi ve sosyalleşme boyutları olmuştur. Turistlerin en yüksek düzeyde katılım gösterdikleri boyut doğayı keşfetme ve rahatlama boyutu olurken, saygınlık kazana boyutuna en düşük düzeyde katılım göstermişlerdir.
Bisiklet Turizmi, Bisiklet Turistleri, Seyahat Motivasyonları
Bicycle tourism is one of the new tourism trends that is not included in the main tourism markets, but has been growing and attracting tourists in recent years. In this respect, it provides an important opportunity to attract different tourist groups for tourism destinations. Understanding the demands and needs of this new tourism market is essential. The aim of this research is to determine the travel motivation of bicycle tourists. The research is thought to be important in determining the motivation factors of bicycle tourists and helping to determine tourism strategies according to these factors. Research data were obtained from Turkish tourists coming from outside the Canakkale city, who participated in the Bicycle Tour Festival held in Çanakkale between 24-25 March in 2018. Research data were obtained from 369 participants by using the survey technique. Explanatory and confirmatory factor analysis was applied to the data obtained from the participants. As a result of the research, cycling tourism motivations determined in five dimensions. These dimensions are named as discovering / relaxing nature; competence / mastery; new experience / knowledge and gaining dignity / socializing. When the second-level confirmatory factor analysis was done, the most effective dimensions in bicycle tourism motivation were competence / mastery, new experience / knowledge and socialization. The dimension in which the tourists participated at the highest level was the dimension of discovering nature and relaxation. The lowest level of participation was the dimension of gaining prestige.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2021 |
Başvuru Tarihi | 22 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Şubat 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { atrss884939, journal = {GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences}, eissn = {2645-9116}, address = {Karakaş. Mah. Edirne Cad. No:5 Yeşil Sitesi C Blok D Girişi D:7 Merkez / KIRKLARELİ}, publisher = {Taki Can METİN}, year = {2021}, volume = {4}, number = {1}, pages = {19 - 32}, doi = {10.5281/zenodo.4574580}, title = {Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Türkmen, Serkan and Gökdemir, Sinan} } |
APA | Türkmen, S. & Gökdemir, S. (2021). Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi . GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences , 4 (1) , 19-32 . DOI: 10.5281/zenodo.4574580 |
MLA | Türkmen, S. , Gökdemir, S. "Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi" . GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences 4 (2021 ): 19-32 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/atrss/issue/60364/884939> |
Chicago | Türkmen, S. , Gökdemir, S. "Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi". GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences 4 (2021 ): 19-32 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi AU - Serkan Türkmen , Sinan Gökdemir Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.5281/zenodo.4574580 DO - 10.5281/zenodo.4574580 T2 - GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 19 EP - 32 VL - 4 IS - 1 SN - -2645-9116 M3 - doi: 10.5281/zenodo.4574580 UR - https://doi.org/10.5281/zenodo.4574580 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi %A Serkan Türkmen , Sinan Gökdemir %T Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi %D 2021 %J GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences %P -2645-9116 %V 4 %N 1 %R doi: 10.5281/zenodo.4574580 %U 10.5281/zenodo.4574580 |
ISNAD | Türkmen, Serkan , Gökdemir, Sinan . "Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi". GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences 4 / 1 (Mart 2021): 19-32 . https://doi.org/10.5281/zenodo.4574580 |
AMA | Türkmen S. , Gökdemir S. Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi. ATRSS. 2021; 4(1): 19-32. |
Vancouver | Türkmen S. , Gökdemir S. Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences. 2021; 4(1): 19-32. |
IEEE | S. Türkmen ve S. Gökdemir , "Bisiklet Turizmi Motivasyonlarının Belirlenmesi", GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, c. 4, sayı. 1, ss. 19-32, Mar. 2021, doi:10.5281/zenodo.4574580 |