Rekreasyon aktivitelerinde katılımda her birey birçok kısıtlama ile karşılaşabilmektedir. Bu kısıtlamaların cinsiyet faktörüne göre farklılaştığı ve daha yoğun hissedildiği düşünülmektedir. Kadınlar bazen erkeklere göre daha az boş zamana, daha az aktivite çeşitliliğine ve daha az ekonomik güce sahip olmaktadır. Cinsiyet ayrımı, toplum baskısı, ekonomik özgürlüğün olmayışı ve kadınların bedenlerinden rahatsızlık duyması gibi birçok kısıtlayıcı kadınların rekreasyon aktivitelerine katılımlarını etkileyebilmektedir. Kadınların kısıtlayıcılar ile baş edebilmesi için destek görmesi ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması gerektiği düşünülmektedir. Günümüzde ise toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik farkındalığın arttığı düşünülmektedir. Cinsiyet ayrımı ve toplum baskısı ile mücadele edilmekte ve bu durum sosyal medyaya da yansımaktadır. Bu çalışmada sosyal medyanda feminist paylaşımların ve kadın dayanışmalarının arttığı gözlemlenerek, sosyal medya platformlarında yer alan feminist içeriklerin kadınların rekreasyona katılımına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Y Kuşağı kadınlarına anket uygulanarak veriler elde edilmiştir. Veriler doğrultusunda sosyal medyadaki feminist paylaşımlarla etkileşim halinde olmak ile rekreasyon aktivitelerine katılım sağlamak arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Every individual may encounter many restrictions in participating in recreational activities. It is thought that these restrictions differ according to the gender factor and are felt more intensely. Women sometimes have less leisure time, less variety of activities, and less economic power than men. Many constraints such as gender discrimination, social pressure, lack of economic freedom, and women's discomfort with their bodies can affect women's participation in recreational activities. It is thought that women need to be supported to cope with the constraints. Today, it is thought that awareness of ensuring gender equality is increasing. Gender discrimination and social pressure are being fought and this is reflected in social media. In this study, it is aimed to determine the effect of feminist content on social media platforms on women's participation in recreation by observing the increase in feminist shares in social media. For this purpose, data were obtained by applying a questionnaire to Y Generation women. It was concluded that there is a positive and significant relationship between interacting with feminist posts on social media and participating in recreational activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar, Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |