Bu çalışmanın amacı, eğitimlerinin tamamını uzaktan öğretim yoluyla alan öğrencilerin öz-düzenleme becerilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplanmasında Kendi Hızında Öğrenmeye Dayalı Derslerde Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğe Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören ve tüm derslerini uzaktan öğretim yoluyla alan 141 öğrenci katılmıştır. Verilerin analizinde ve yorumlanmasında betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, kullanılan ölçeğin genelinde ve alt boyutlarında öğrencilerin öz-düzenlemeli öğrenme becerilerine yönelik algılarının ortalamanın üzerinde olduğunu görülmüştür. Ölçeğin genelinde yaşa ve medeni duruma göre öğrencilerin öz-düzenleme becerilerine yönelik algılarının farklılaştığı ve bu farklılaşmanın 18-24 yaş ve bekar öğrencilerin lehine olduğu görülmüştür. Öğrencilerin öz-düzenleme becerilerine yönelik algılarının Fiziksel Ortamı Yönetme alt boyutunda yaşa, medeni duruma ve çalışma durumuna göre farklılaştığı ve bu farklılaşmanın 18-24 yaş, bekar ve çalışmayan öğrencilerin lehine olduğu; Çaba Yönetimi alt boyutunda ise sadece cinsiyete göre farklılaştığı ve bu farklılaşmanın kadınların lehine olduğu görülmüştür.
Öz-Düzenleme Öz-Düzenlemeli Öğrenme Uzaktan Eğitim Uzaktan Öğrenen
The purpose of this study is to examine the self-regulation skills of students who have received their entire education through distance education. For this purpose, the survey model, one of the quantitative research methods, was used in the study. Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments Scale was used to collect the data. 141 students studying at Isparta University of Applied Sciences, Distance Learning Vocational School and taking all their courses with the distance education system completed the scale. Descriptive statistics, t-test and ANOVA test were used in the analysis and interpretation of the data. According to the results of the study, it was observed that the students' perceptions of self-regulated learning skills were above the average in general and sub-dimensions of the scale used. It was observed that the students' perceptions of self-regulation skills differed according to age and marital status throughout the scale, and this differentiation was in favor of 18-24 years old and single students. It was found that students' perceptions of self-regulation skills differed according to age, marital status and working status in the Managing Physical Environment sub-dimension, and this differentiation was in favor of 18-24 years old, single and non-working students; In the Effort Regulation sub-dimension, it was observed that it differed only by gender and this differentiation was in favor of female.
Self-Regulation Self-Regulated Learning Distance Education Distance Learner
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |