Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğretimde t-öğrenme

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 71, 01.04.2016

Öz

Açık ve uzaktan öğretimde kullanılan teknolojilerden biri televizyondur. Etkileşimli televizyon, geleneksel televizyona ek olarak kullanıcılara etkileşimli içerik ve birden fazla etkileşim boyutu sunmaktadır. Öğrenenin etkin ve etkileşimde olduğu öğrenme ortamları, öğretim süreçlerinin kalitesini artırmaktadır. T-öğrenme, içinde etkileşimi barındıran ve TV temelinde gerçekleşen bir öğrenme biçimidir. Bu çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğretimde bir araç olarak kullanılan etkileşimli televizyonun özelliklerini t-öğrenme bağlamında incelemektir. Bu amaçla çalışmada, tarihsel ve teknolojik gelişimi bağlamında TV, etkileşimli TV ve t-öğrenme alanyazın ışığında açıklanmıştır. Açık ve uzaktan öğretimde t-öğrenmeye ilişkin öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aarreniemi-Jokipelto, P. (2005). T-learning model for learning via digital TV. In Ponencia en 16th EAEEIE Annual Conference on Innovation in Education for Electrical and Information Engineering (EIE), Lapperanta, Finlandia. https://www.researchgate.net/publication/228528730_Tlearning_Model_for_Learning_via_Digital_TV adresinden 28.03.2016 tarihinde erişildi. Alic, K., Zajc, M., Tkalcic, M., Burnik, U., & Tasic, J. (2008). Development of interactive television t-learning course. In Electrotechnical Conference (ss. 139-144). Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi (8.basım). Ankara: Anı Yayıncılık. Anderson, T. (2003). Modes of interaction in distance education: Recent developments and research questions. M. G. Moore, W. G. Anderson (Ed.). Handbook of distance education içinde (ss. 129-147). New Jersey: Lawrence Erlbaum. Baldi, M., De Santis, A., Falcone, D., Gambi, E. ve Spinsante, S. (2006). A t-learning platform based on digital terrestrial television. In Software in Telecommunications and Computer Networks (SoftCOM 2006) International Conference (ss. 347-351). IEEE. Bates, P. J. (2003). T-learning study final report. http://www.pjb.co.uk/t-learning/tlearning%20Final%20Report%20-%20Main%20-%205-05-03.doc adresinden 28.03.2016 tarihinde erişildi. Chorianopoulos, K. ve Geerts, D. (2011). Introduction to user experience design for TV Apps. Entertainment Computing, 2(3), 149-150. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.entcom.2011.03.009 Colace, F., De Santo, M., Ritrovato, P. ve Mascambruno, P.R.C. (2008). From e-learning to tlearning. In 3rd International Conference on Information and Communication Technologies (ICTTA 2008) (ss.1-6). De Fossard, E. (2008). Using edu-tainment for distance education in community work. New Delhi: Sage India. Demiray U., Candemir, Ö. ve İncetelli, A. (2002). Televizyonda canlı yayın ve açıköğretim. Konya: Çizgi Kitabevi. Durmaz A. (1999). Sayısal televizyonun temelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi ESBAV Yayını. Eguia, A. E., Nores, M. L., Fernández, Y. B., Arias, J. P., Martínez, B. B., Duque, J. G., ... ve Cabrer, M. R. (2005). Collaborative t-learning: bringing greater levels of interactivity into the home. Proceedings from The 2005 IEEE International Conference (ss. 588-591). IEEE. Görü Doğan, T., Eby, G. (2013). Uzaktan bilgisayar mühendisliği eğitimi: sosyo-teknik kuram çerçevesinde bir model önerisi. Ankara: Kültür Ajans. Harrison, R., Reeve, F., Hanson, A. ve Clarke, J. (2002). Perspectives on learning. R. Harrison, F. Reeve, A. Hanson ve J. Clarke. (Ed.). Supporting lifelong learning: Perspectives on learning (Vol. 1) içinde (ss. 1-7). London & New York: Routledge. Keegan, D. (1996). The foundations of distance education (3rd ed.). Routledge. López-Nores, M. Pazos-Arias, J. J., García-Duque, J., Blanco-Fernández, Y. ve Gil-Solla, A. (2006). A core of standards to support t-learning. In Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06) (ss.13-15). Lundström, L. I. (2006). Understanding digital television: an introduction to DVB systems with satellite, cable, broadband and terrestrial TV. Taylor & Francis. Lytras, M., Lougos, C., Chozos, P. ve Pouloudi, A. (2002). Interactive Television and Elearning Convergence: Examining the Potential of T-learning. In Proceedings of the European Conference on eLearning. Moore, M. (1989). Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 3(2), 1–6. Olševičová, K., Rohrová, H., ve Mikulecká, J. (2007). T-learning approach: Enhancing video with active elements. In CEUR Workshop Proceedings (ss.1-6). Crete, Greece. Özgür, A.Z. (2005). Türkiye’de uzaktan eğitimde televizyonun etkileşimli kullanımı: Olanaklar, sınırlılıklar ve çözüm önerileri. Selçuk İletişim, Konya. Pazos‐Arias, J. J., López‐Nores, M., García‐Duque, J., Gil‐Solla, A., Ramos‐Cabrer, M., Blanco‐Fernández, Y., ... ve Fernández‐Vilas, A. (2006). ATLAS: a framework to provide multiuser and distributed t‐learning services over MHP. Software: Practice and Experience, 36(8), 845-869. Peters, O. (2003). Learning with new media in distance education, M. G. Moore, W. G. Anderson (Ed.). Handbook of distance education içinde (ss. 87-113). Lawrence Erlbaum, New Jersey. Reddy, C. (2014). Educating laboratory science learners at a distance using interactive Television. American Journal of Distance Education, 28(1), 62-69. doi:10.1080/08923647.2014.868746 Reisoğlu, İ., Kocaman-Karoğlu, A., Gedik, N., Göktaş, Y. Ve Çağıltay, K. (2013). Öğretim teknolojilerinin Türkiye tarihi: 1920–1984 dönemi. K. Çağıltay & Y. Göktaş (Ed.) Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler içinde (ss. 23-39). PegemA Yayıncılık. Castello, C. S. V., Dell’Aiuto, V. ve Di Genova, D. (2009). T-learning for social inclusion. eLearning Papers, 12. http://openeducationeuropa.eu/en/article/T-learning-for-socialinclusion?paper=57408 adresinden 28.03.2016 tarihinde erişildi. Shearer, T. (2003). Instructional design in distance education, M. G. Moore, W. G. Anderson (Ed.). Handbook of distance education içinde (ss. 275-287). Lawrence Erlbaum, New Jersey. Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. ve Zvacek, S. (2008). Teaching and learning at a distance (4. basım). Prentice Hall. Türk Dil Kurumu (TDK) (2016). Güncel Türkçe sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56eee2 f1d75a69.28985364 adresinden 20.03.2016 tarihinde erişildi. Van Dijk, J. A. (2006). Digital divide research, achievements and shortcomings. Poetics, 34(4), 221-235. Wohlers, M., F. Sousa, R. A., Alves, E. C., & (2014). Digital divide and the role of interactive digital television. Redes. com: revista de estudios para el desarrollo social de la Comunicación, 9, 271-288. Yüzer, V. (2013). Bir E-öğrenme ortamı olarak yaşamboyu öğrenme açısından etkileşimli televizyonun Türkiye’de kullanım olanakları. G. Eby, G. T. Yamamoto, U. Demiray (Ed.), Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve uygulamalar-III içinde (ss. 55-69). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 71, 01.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Aarreniemi-Jokipelto, P. (2005). T-learning model for learning via digital TV. In Ponencia en 16th EAEEIE Annual Conference on Innovation in Education for Electrical and Information Engineering (EIE), Lapperanta, Finlandia. https://www.researchgate.net/publication/228528730_Tlearning_Model_for_Learning_via_Digital_TV adresinden 28.03.2016 tarihinde erişildi. Alic, K., Zajc, M., Tkalcic, M., Burnik, U., & Tasic, J. (2008). Development of interactive television t-learning course. In Electrotechnical Conference (ss. 139-144). Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi (8.basım). Ankara: Anı Yayıncılık. Anderson, T. (2003). Modes of interaction in distance education: Recent developments and research questions. M. G. Moore, W. G. Anderson (Ed.). Handbook of distance education içinde (ss. 129-147). New Jersey: Lawrence Erlbaum. Baldi, M., De Santis, A., Falcone, D., Gambi, E. ve Spinsante, S. (2006). A t-learning platform based on digital terrestrial television. In Software in Telecommunications and Computer Networks (SoftCOM 2006) International Conference (ss. 347-351). IEEE. Bates, P. J. (2003). T-learning study final report. http://www.pjb.co.uk/t-learning/tlearning%20Final%20Report%20-%20Main%20-%205-05-03.doc adresinden 28.03.2016 tarihinde erişildi. Chorianopoulos, K. ve Geerts, D. (2011). Introduction to user experience design for TV Apps. Entertainment Computing, 2(3), 149-150. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.entcom.2011.03.009 Colace, F., De Santo, M., Ritrovato, P. ve Mascambruno, P.R.C. (2008). From e-learning to tlearning. In 3rd International Conference on Information and Communication Technologies (ICTTA 2008) (ss.1-6). De Fossard, E. (2008). Using edu-tainment for distance education in community work. New Delhi: Sage India. Demiray U., Candemir, Ö. ve İncetelli, A. (2002). Televizyonda canlı yayın ve açıköğretim. Konya: Çizgi Kitabevi. Durmaz A. (1999). Sayısal televizyonun temelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi ESBAV Yayını. Eguia, A. E., Nores, M. L., Fernández, Y. B., Arias, J. P., Martínez, B. B., Duque, J. G., ... ve Cabrer, M. R. (2005). Collaborative t-learning: bringing greater levels of interactivity into the home. Proceedings from The 2005 IEEE International Conference (ss. 588-591). IEEE. Görü Doğan, T., Eby, G. (2013). Uzaktan bilgisayar mühendisliği eğitimi: sosyo-teknik kuram çerçevesinde bir model önerisi. Ankara: Kültür Ajans. Harrison, R., Reeve, F., Hanson, A. ve Clarke, J. (2002). Perspectives on learning. R. Harrison, F. Reeve, A. Hanson ve J. Clarke. (Ed.). Supporting lifelong learning: Perspectives on learning (Vol. 1) içinde (ss. 1-7). London & New York: Routledge. Keegan, D. (1996). The foundations of distance education (3rd ed.). Routledge. López-Nores, M. Pazos-Arias, J. J., García-Duque, J., Blanco-Fernández, Y. ve Gil-Solla, A. (2006). A core of standards to support t-learning. In Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06) (ss.13-15). Lundström, L. I. (2006). Understanding digital television: an introduction to DVB systems with satellite, cable, broadband and terrestrial TV. Taylor & Francis. Lytras, M., Lougos, C., Chozos, P. ve Pouloudi, A. (2002). Interactive Television and Elearning Convergence: Examining the Potential of T-learning. In Proceedings of the European Conference on eLearning. Moore, M. (1989). Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 3(2), 1–6. Olševičová, K., Rohrová, H., ve Mikulecká, J. (2007). T-learning approach: Enhancing video with active elements. In CEUR Workshop Proceedings (ss.1-6). Crete, Greece. Özgür, A.Z. (2005). Türkiye’de uzaktan eğitimde televizyonun etkileşimli kullanımı: Olanaklar, sınırlılıklar ve çözüm önerileri. Selçuk İletişim, Konya. Pazos‐Arias, J. J., López‐Nores, M., García‐Duque, J., Gil‐Solla, A., Ramos‐Cabrer, M., Blanco‐Fernández, Y., ... ve Fernández‐Vilas, A. (2006). ATLAS: a framework to provide multiuser and distributed t‐learning services over MHP. Software: Practice and Experience, 36(8), 845-869. Peters, O. (2003). Learning with new media in distance education, M. G. Moore, W. G. Anderson (Ed.). Handbook of distance education içinde (ss. 87-113). Lawrence Erlbaum, New Jersey. Reddy, C. (2014). Educating laboratory science learners at a distance using interactive Television. American Journal of Distance Education, 28(1), 62-69. doi:10.1080/08923647.2014.868746 Reisoğlu, İ., Kocaman-Karoğlu, A., Gedik, N., Göktaş, Y. Ve Çağıltay, K. (2013). Öğretim teknolojilerinin Türkiye tarihi: 1920–1984 dönemi. K. Çağıltay & Y. Göktaş (Ed.) Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler içinde (ss. 23-39). PegemA Yayıncılık. Castello, C. S. V., Dell’Aiuto, V. ve Di Genova, D. (2009). T-learning for social inclusion. eLearning Papers, 12. http://openeducationeuropa.eu/en/article/T-learning-for-socialinclusion?paper=57408 adresinden 28.03.2016 tarihinde erişildi. Shearer, T. (2003). Instructional design in distance education, M. G. Moore, W. G. Anderson (Ed.). Handbook of distance education içinde (ss. 275-287). Lawrence Erlbaum, New Jersey. Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. ve Zvacek, S. (2008). Teaching and learning at a distance (4. basım). Prentice Hall. Türk Dil Kurumu (TDK) (2016). Güncel Türkçe sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56eee2 f1d75a69.28985364 adresinden 20.03.2016 tarihinde erişildi. Van Dijk, J. A. (2006). Digital divide research, achievements and shortcomings. Poetics, 34(4), 221-235. Wohlers, M., F. Sousa, R. A., Alves, E. C., & (2014). Digital divide and the role of interactive digital television. Redes. com: revista de estudios para el desarrollo social de la Comunicación, 9, 271-288. Yüzer, V. (2013). Bir E-öğrenme ortamı olarak yaşamboyu öğrenme açısından etkileşimli televizyonun Türkiye’de kullanım olanakları. G. Eby, G. T. Yamamoto, U. Demiray (Ed.), Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve uygulamalar-III içinde (ss. 55-69). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal Dulkadir Yaman

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dulkadir Yaman, N. (2016). Açık ve uzaktan öğretimde t-öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 50-71.