Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Engelli öğrencilerin sayısal ve sembol içerikli bir dersteki başarılarının incelenmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 8 - 21, 31.10.2016

Öz

Anadolu Üniversitesi 1982’den bu yana açık ve uzaktan eğitim sisteminin Türkiye’de yerleşmesinde çok önemli katkılar sunmakta ve her yıl bu sistemle binlerce öğrenci mezun olmaktadır. Çeşitli nedenlerden örgün olarak üniversite öğrenimi göremeyen veya kendisini farklı alanlarda yetiştirmek isteyen fakat bunun için yeterli zaman ayıramayan kişiler açık veya uzaktan eğitimi tercih etmektedir. Anadolu Üniversitesi eğitim-öğretim faaliyetlerinde gelişen teknolojinin tüm araçlarını kullanmaktadır. Anadolu Üniversitesi açık öğretim sisteminin öğrenci kitlesinin bir parçası olan engelli öğrenciler, çeşitli derslerde yaşadıkları zorluklardan dolayı, kendilerine kolaylıklar (muafiyet, ders eşleştirme, uyarlama) sağlanmasını beklemektedir. Anadolu Üniversitesi açık öğretim sistemi dahilinde farklı programlarda İST203U İSTATİSTİK okutulmaktadır. Bu çalışmada, İstatistik dersini alan öğrencilerin başarı puanlarının farklı gruplara göre karşılaştırılması amaçlanmıştır.


Kaynakça

  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: Öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara: Pegem Akademi. Canküyer, E. ve Aşan, Z. (2005). Parametrik olmayan istatistiksel teknikler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1613, Fen Fakültesi Yayını No: 28. Fırat, M. ve Yurdakul, I. K. (2013). Açık ve uzaktan öğretimde e-öğrenme araçları ve yeni yönelimler. İçinde Eby, G., Yamamoto, G. T., ve Demiray, U. (Eds.), Türkiye’de eÖğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar-III (ss. 15-27). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Genç Kumtepe, E. (2014). Açıköğretimle 30 Yıl. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3116, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2028. Hakan, A., Özgür, A. Z., Toprak, E., Aydın, S. ve Fırat, M. (2013). Açıköğretim öğrencilerinin özellikleri ile öğrenme ve iletişim ortamlarına ilişkin eğilimleri, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3074, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2004. Kvam, P. H. & Vidakovic, B. (2007). Nonparametric statistics with applications to science and engineering. John Wiley&Sons. Inc. Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1. Eskişehir: Kaan Kitabevi. Sönmez, H. (Eds) (2009). Biyoistatistik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1952, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1013. Sprent, P. & Smeeton, N. C. (2001). Applied nonparametric statistical methods. Chapman and Hall/CRC. Terlemez, M. S. ve Öztürk, S. (2014). TRT Okul Sonrası Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Televizyon Programları. (içinde) Özkul, A. E., Aydın, C. H., Toprak, E., Genç Kumtepe, E. (2014). Açıköğretimle 30 Yıl. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3116, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2028.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Sönmez

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sönmez, H. (2016). Engelli öğrencilerin sayısal ve sembol içerikli bir dersteki başarılarının incelenmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 8-21.