Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital çağda yükseköğretim

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 96 - 109, 31.01.2017

Öz

Günümüzde endüstri çağından bütünüyle dijital çağa geçişin gerçekleşmekte olduğu zorlu dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumlarının bu değişime yaklaşımı nasıl olmalıdır sorusu giderek önem kazanmaktadır. Günlük yaşantıdaki dijitalleşmenin doğal bir yansıması olarak eğitimde de dijital dönüşüm beklentisi kaçınılmazdır. Bu hızlı değişim karşısında yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanları dijital çağın dinamiği ile farklı eğilimleri ve beklentileri olan çok çeşitli öğrenci grubu ile nasıl daha etkili eğitim gerçekleştirebilecekleri sorusu ve sorunuyla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu bağlamda yakın geçmişteki alan yazında dünya genelinde konunun nasıl ele alındığını incelemek ve uygulamada neler yapılabileceğini tartışmak fayda sağlayabilir. Böylelikle dijital çağa uyumda başarılı olduğu düşünülen kurumların izledikleri süreç örnek teşkil edebilecek ve Türkiye'de dijital çağa uyum konusunda yükseköğretim alanında neler yapılabileceği tartışılabilecektir.

Kaynakça

  • Anadolu Üniversitesi Stratejik Planı (2014-2018) http://www.sp.gov.tr/tr/stratejik-plan/s/1000/Anadolu+Universitesi+2014-2018 Erişim tarihi: 29.12.2016 Balanskat, A., Blamire, R., & Kefala, S.(2006). The ICT impact report. European Schoolnet. Bates, T. (2016). Teaching in a digital age, Doctoral dissertation, University of British Columbia. Bonk, C. J. Lee. MM, Reeves, TC, & Reynolds, TH (Eds).(2015a). MOOCs and open education around the world. Davidson, C. N., & Goldberg, D. T. (2009). The future of learning institutions in a digital age. MIT press. http://mitpress.mit.edu/books/chapters/ Future_of_Learning.pdf Erişim Tarihi: 20.12.2016 Harley, D. (2002). Planning for an uncertain future: A US perspective on why accurate predictions about ICTs may be difficult. Journal of Studies in International Education, 6(2), 172-187. Higher education grapples with accreditation in the digital age (2013) http://news.stanford.edu/news/2013/february/higher-ed-accreditation-021313.html Erişim Tarihi: 22.12.2016 Higher Education in the Digital Age: Rise of the MOOCs (2016) https://www.fondation-telecom.org/wp-content/uploads/2016/01/2014-highereducation-digital-age.pdf Erişim Tarihi: 20.12.2016 Pawlowski, J. M., & Hoel, T. (2012). Towards a global policy for open educational resources: the Paris OER Declaration and its implications. White Paper, Version 0.2, Jyväskylä, Finland. Sancho, J. M. (2010). Digital technologies and educational change. In Second international handbook of educational change (pp. 433-444). Springer Netherlands. The 2018 Digital University: Staying relevant in the digital age (2016) http://www.pwc.co.uk/assets/pdf/the-2018-digital-university-staying-relevant-in-thedigital-age.pdf Erişim Tarihi: 26.12.2016 We are social-digital in 2016 (2016) http://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2016 Erişim Tarihi: 25.12.2016
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 96 - 109, 31.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Anadolu Üniversitesi Stratejik Planı (2014-2018) http://www.sp.gov.tr/tr/stratejik-plan/s/1000/Anadolu+Universitesi+2014-2018 Erişim tarihi: 29.12.2016 Balanskat, A., Blamire, R., & Kefala, S.(2006). The ICT impact report. European Schoolnet. Bates, T. (2016). Teaching in a digital age, Doctoral dissertation, University of British Columbia. Bonk, C. J. Lee. MM, Reeves, TC, & Reynolds, TH (Eds).(2015a). MOOCs and open education around the world. Davidson, C. N., & Goldberg, D. T. (2009). The future of learning institutions in a digital age. MIT press. http://mitpress.mit.edu/books/chapters/ Future_of_Learning.pdf Erişim Tarihi: 20.12.2016 Harley, D. (2002). Planning for an uncertain future: A US perspective on why accurate predictions about ICTs may be difficult. Journal of Studies in International Education, 6(2), 172-187. Higher education grapples with accreditation in the digital age (2013) http://news.stanford.edu/news/2013/february/higher-ed-accreditation-021313.html Erişim Tarihi: 22.12.2016 Higher Education in the Digital Age: Rise of the MOOCs (2016) https://www.fondation-telecom.org/wp-content/uploads/2016/01/2014-highereducation-digital-age.pdf Erişim Tarihi: 20.12.2016 Pawlowski, J. M., & Hoel, T. (2012). Towards a global policy for open educational resources: the Paris OER Declaration and its implications. White Paper, Version 0.2, Jyväskylä, Finland. Sancho, J. M. (2010). Digital technologies and educational change. In Second international handbook of educational change (pp. 433-444). Springer Netherlands. The 2018 Digital University: Staying relevant in the digital age (2016) http://www.pwc.co.uk/assets/pdf/the-2018-digital-university-staying-relevant-in-thedigital-age.pdf Erişim Tarihi: 26.12.2016 We are social-digital in 2016 (2016) http://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2016 Erişim Tarihi: 25.12.2016
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Taşkıran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taşkıran, A. (2017). Dijital çağda yükseköğretim. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 96-109.