Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 10 - 13, 30.04.2018

Öz

Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarındaki
büyük verinin analiz edilerek öğrenme kurumlarına yönelik anlamlı bilgilere
dönüştürülmesi, örüntü ve eğilimlerin ortaya çıkarılması, tahmin ve erken
müdahale uygulamaları ve öneri sistemlerinin geliştirilmesi gibi konularda eğitsel
veri madenciliği yöntemleri ve teknikleri kullanılabilir. Eğitsel veri
madenciliği, makine öğrenmesi, bilişsel bilim ve psikometri gibi alanların birleşmesiyle
ortaya çıkmış olup öğrenenleri ve öğrenme ortamlarını daha iyi anlama amacı
taşımaktadır. Açık ve uzaktan öğrenme alanında eğitsel veri madenciliği
çalışmaları yaygın olarak gerçekleştirilmekle birlikte, özellikle etik,
verilerin korunması, verilerin uygun sistemlerde depolanması ve öğretenler ve
öğrenenler tarafından kolaylıkla anlamlandırılabilecek raporların
geliştirilmesi konularında çalışma yapılması gerektiği belirtilebilir.

Kaynakça

  • Peña-Ayala, A. (2014). Educational data mining: a survey and a data mining-based analysis of recent works. Expert Systems with Applications, 41, 1432-1462.
  • Romero, C. ve Ventura, S. (2010). Educational data mining: a review of the state of the art. IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics Part C: Applications and Reviews, 40(6), 601-618.
  • The International Educational Data Mining Society (2018). http://educationaldatamining.org Erişim tarihi: 20.02.2018
  • Vellido, A., Castro, F. ve Nebot, A. (2011). Clustering educational data. İçinde Romero, C., Ventura, S., Pechenizkiy, M. ve Baker, R. (Eds.), Handbook of Educational Data Mining (ss.75-92). Boca Raton, FL: Chapman and Hall/CRC Press.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Öztürk

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 10-13.