Amaç ve Kapsam

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), eğitim bilimleri alanında kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı çalışmalara yer veren uluslararası, açık erişimli, hakemli bir akademik dergidir. 1968 yılından bu yana yayımlanan dergi, eğitim bilimleri alanında nitelikli bilgi üretimini destekleyerek akademik ve kamusal düşünceye katkı sunmayı hedeflemektedir. Derginin temel amacı; eğitim sistemleri, öğrenme ortamları, öğretim süreçleri ve eğitim politikaları gibi alanlarda eleştirel, yenilikçi ve dönüştürücü yaklaşımlar geliştiren, bilimsel yöntemlere dayanan özgün araştırmaları yayımlayarak disiplinlerarası ve uluslararası akademik etkileşimi güçlendirmektir. Eğitim bilimleri alanının tüm paydaşları (öğretmenler, eğitim yöneticileri, uygulayıcılar, araştırmacılar, lisans ve lisansüstü öğrencileri), derginin hedef kitlesini oluşturmaktadır.

AÜEBFD, eğitim sistemlerinin ve öğrenme süreçlerinin çok boyutlu doğasını dikkate alarak, disiplinlerarası ve eleştirel yaklaşımlara açık bir yayın politikası benimsemektedir. Yalnızca Türkiye bağlamında değil, küresel ölçekte de eğitimin karşı karşıya olduğu yapısal, sosyal, kültürel, teknolojik ve politik dönüşümleri de odağına alır. Bu doğrultuda, yalnızca deneysel ya da uygulamalı çalışmaları değil, aynı zamanda eğitimin felsefi, sosyolojik ve etik temellerine ilişkin analizleri; eğitimde adalet, toplumsal cinsiyet eşitliği, kapsayıcılık, ekolojik sürdürülebilirlik, dijitalleşme, göç ve kriz durumları gibi güncel konuları eğitim bilimleri bağlamında tartışan makaleleri de kapsamına dâhil eder. Ayrıca, yerel bilgi birikimini evrensel kuramsal çerçevelerle buluşturan çalışmaları da destekler.

AÜEBFD, özgünlük, bilimsel katkı ve yöntemsel yeterlilik ölçütlerini karşılayan çalışmaları, çift kör hakemlik süreciyle değerlendirir. Yayın sürecinin hiçbir aşamasında yazar(lar)dan ücret talep edilmez. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.

AÜEBFD eğitim bilimleri alanına katkı sağlayan, geçmiş deneyimleri yansıtan, güncel ve geleceğe dönük eğitim uygulamalarını konu alan aşağıdaki alanlar başta olmak üzere eğitim bilimlerinin tüm alt alanlarına katkı sunan özgün çalışmalara yer verir:
● Eğitim Yönetimi
● Eğitim Ekonomisi ve Planlaması
● Eğitim Hukuku
● Eğitim Programları ve Öğretim
● Eğitimde Program Geliştirme
● Karşılaştırmalı Eğitim
● Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi
● Eğitim Psikolojisi
● Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık
● Eğitimin Sosyal, Tarihi ve Felsefi Temelleri
● Özel Eğitim
● Güzel Sanatlar Eğitimi
● Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
● Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
● Öğretmen Eğitimi

AÜEBFD, bu kapsamda nitel, nicel ve karma yöntemli özgün araştırmaların yanı sıra, derleme, kuramsal analiz ve yöntemsel katkı içeren çalışmalara da yer verir. Ayrıca, sahaya yönelik yenilikçi uygulamalar, yöntemsel katkılar ve disiplinlerarası modeller geliştiren çalışmalara da açıktır.  

Yayımlanma Ayları
Nisan Ağustos Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 23.06.2025 08:48:50

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.