Amaç ve Kapsam

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), eğitim bilimleri alanında kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı çalışmaları yayımlayan, uluslararası, açık erişimli, hakemli bir akademik dergidir. 1968 beri yayın hayatını sürdüren dergi, eğitim bilimleri alanında nitelikli bilgi üretimini destekleyerek akademik ve kamusal düşünceye katkı sunmayı hedeflemektedir. Derginin temel amacı; eğitim sistemleri, öğrenme ortamları, öğretim süreçleri ve eğitim politikaları gibi alanlarda eleştirel, yenilikçi ve dönüştürücü yaklaşımlar geliştiren özgün araştırmaları yayımlamaktır. Eğitim bilimleri alanının tüm paydaşları (öğretmenler, eğitim yöneticileri, uygulayıcılar, araştırmacılar) derginin hedef kitlesini oluşturmaktadır.
AÜEBFD, eğitim sistemlerinin ve öğrenme süreçlerinin çok boyutlu doğasını gözeterek, disiplinlerarası ve eleştirel yaklaşımlara açık bir yayın politikası benimsemektedir. Dergi, ulusal ve uluslararası bağlamlarda eğitimin karşı karşıya olduğu yapısal, sosyal, kültürel, teknolojik ve politik dönüşümleri odağına alır; toplumsal sorunlara duyarlı, kuramsal ve yöntemsel açıdan güçlü çalışmalara öncelik verir. Eğitim bilimlerini öğretim süreçleriyle sınırlamayan; sosyal, ekonomik ve dijital eşitsizlikler, göç, eğitime erişim ve kapsayıcılık gibi temaları ele alan ve bu olguları yeni kavramsal araçlarla çözümlemeyi hedefleyen araştırmalar özellikle desteklenir. Bu çerçevede, yalnızca deneysel ya da uygulamalı değil; eğitimin felsefi, sosyolojik ve etik temellerine ilişkin kuramsal analizlere de yer verilir.


AÜEBFD, eğitim bilimleri alanının tüm alt alanlarında yürütülen yenilikçi uygulamalar, disiplinlerarası açılımlar, kuramsal tartışmalar ve yöntemsel katkılar içeren özgün çalışmalara açıktır. Derginin kapsadığı başlıca alanlar arasında Eğitim Yönetimi, Eğitim Ekonomisi ve Planlaması, Eğitim Hukuku, Eğitim Programları ve Öğretim, Karşılaştırmalı Eğitim, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi, Eğitim Psikolojisi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitimin Sosyal, Tarihi ve Felsefi Temelleri, Özel Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile Öğretmen Eğitimi yer almaktadır.
AÜEBFD, özgünlük, bilimsel katkı ve yöntemsel yeterlilik ölçütlerini karşılayan çalışmaları, çift kör hakemlik süreciyle değerlendirir. Yayın sürecinin hiçbir aşamasında yazar(lar)dan ücret talep edilmez. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. 

Yayımlanma Ayları
Nisan Ağustos Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 30.07.2025 17:15:51

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.