Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin 8. sınıf matematik öğretim
programında ve ders kitabında bulunan etkinliklerin bilişsel istem düzeylerinin
hem toplamda hem de matematiğin alt öğrenme alanlarına göre belirlenmesi ve
karşılaştırılmasıdır. Veriler doküman analizi yapılarak toplanmış, etkinlikler bilişsel
istem düzeylerine göre kodlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre yüksek düzey
bilişsel istem gerektiren etkinlik oranı öğretim programında % 87 iken ders
kitabında % 76’dır. Yüksek düzey bilişsel istem gerektiren etkinlik oranı
sırasıyla programda ve ders kitabında, sayılar alt öğrenme alanı için % 67 ve %
77, geometri ve ölçme için % 92 ve % 79,
cebir için % 92 ve % 57’dir. İstatistik ve veri toplama için ise % 100’dür. Buna
göre ders kitabındaki etkinliklerin bilişsel istem düzeyi, öğretim programında
öngörülenin altındadır. Sonuç olarak, ders kitaplarındaki etkinliklerin
bilişsel istem düzeyinin arttırılması önerilmiştir.
Etkinlik bilişsel istem düzeyi QUASAR matematik ders kitabı 8. sınıf
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.