Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme
eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerini çeşitli değişkenlere
(cinsiyet, yöneticilik deneyimi, yaş ve eğitim düzeyi) göre incelemek ve eğitim
yöneticilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme
eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada bu amaçla tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan ve
araştırmaya gönüllü olarak katılan 164 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır.
Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anket, yaşam boyu
öğrenme eğilimleri ölçeği ve bireysel yenilikçilik ölçeği ile elde edilmiştir.
Araştırma sonucunda; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile
bireysel yenilikçilik düzeyleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve manidar
bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular
doğrultusunda araştırmacılara, uygulayıcılara ve karar vericilere çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
Eğitim yöneticileri yaşam boyu öğrenme eğilimi bireysel yenilikçilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.