BibTex RIS Kaynak Göster

Rehberli araştırma-sorgulamaya dayalı fizik öğretimi: öğretmen adaylarının akademik başarıları ve uygulama hakkındaki görüşlerinin incelenmesi

Yıl 2016, , 159 - 182, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001379

Öz

Bu çalışma, rehberli araştırma-sorgulamaya dayalı fizik öğretimi uygulamalarının öğretmen adaylarının Genel Fizik dersinde elektrik akımı ve basit elektrik devrelerine ilişkin akademik başarılarına etkilerini ve bu süreçle ilgili öğrenci görüşlerini belirleme amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın gerçekleşmesinde nicel araştırma yöntemlerinden ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda öğretmenin aktif olduğu ve sadece sözlü anlatım ile yazı tahtasının kullanıldığı bir süreç izlenirken; deney grubunda çeşitli basit elektrik malzemesi ve rehberli araştırmasorgulamaya
dayalı yönergelerin kullanıldığı bir süreç izlenmiştir. Öğretmen adaylarının akademik başarı düzeylerini belirlemek üzere Elektrik Kavram Testi (EKT) hem ön test hem de son test olarak
uygulanmıştır. EKT üç aşamalı ve çoktan seçmeli 12 maddeden
oluşmaktadır. Araştırma sonucunda deney grubunun akademik başarısının kontrol grubunun akademik başarısından, deney grubu lehine, anlamlı ölçüde farklılaştığı bulunmuştur. Çalışmanın en çarpıcı bulgusu ise öğrencilerin araştırma-sorgulama etkinlikleri neticesinde ürettikleri bilgilere güvenmemeleri olarak belirmektedir.

Guided Inquiry-Based Physics Teaching: An Analysis of Prospective Teachers’ Academic Achievements and Views about the Method

Yıl 2016, , 159 - 182, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001379

Öz

This study was conducted to determine the effects of guided inquiry-based physics teaching practices on prospective teachers’ academic achievements in electric currents and basic electric circuits taught in general physics classes and to assess their views on this process. A pretest - posttest quasi-experimental pattern with a control group, one of the quantitative research methods, was applied in this study. The control group followed a pattern with only one active member, the teacher, who lectured and used a whiteboard, while the experimental group followed a process in which several basic electric materials and guided inquiry-based instructions were used. To determine academic achievement level of the prospective teachers, Electricity Concept Test (ECT) was applied as both pretest and posttest. The ECT consisted of three phases and 12 multiple-choice questions. As a result of the study, the academic achievement of the experimental group was determined to be significantly greater than the academic achievement of the control group. However, the most striking finding of the study was the fact that prospective teachers did not trust the information they produced as a result of inquiry activities

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84EN93FJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet İkbal Yetişir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Yetişir, M. İ. (2016). Guided Inquiry-Based Physics Teaching: An Analysis of Prospective Teachers’ Academic Achievements and Views about the Method. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 49(1), 159-182. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001379
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.