Günümüzde bilgi toplumunun olmazsa olmazı olarak ifade
edilen yaşam boyu öğrenme kavramı, yeni liberal politikalar
çerçevesinde, gelişen teknoloji ve oluşan rekabet ortamında piyasanın
nitelikli eleman ihtiyacını karşılamak ereğiyle sık sık gündeme
getirilmektedir. Gerek uluslararası, gerekse ulusal platformda,
beşikten mezara söylemi üzerinden hareketle, giderek
bireyselleştirilen bir öğrenme modeli içerisinde mesleki yeterlilik
kazandırmak hedeflenmekte, öğrenme eyleminin tüm sorumluluğu
bireyin omuzlarına yüklenmektedir. Bu koşullar altında tercih
olmaktan uzaklaştırılan öğrenme eylemi, yarışa ve hatta zorunluluğa
dönüşmekte, tam anlamıyla bir sertifikasyon süreci içerisine sıkışıp
kalan birey ise yaşam boyu öğrenmeye mahkum edilmektedir
Yaşam boyu öğrenme yeni liberal politikalar mesleki yeterlilik sertifikasyon
Today, lifelong learning term, stated as sine qua
non of the knowledge society, is often brought to the agenda for the
aim of qualified employee supplement within the framework of
neoliberal policies. Whether on international or national platform, by
means of the discourse “from cradle to grave”, gaining professional
competence is targeted and the whole responsibility of learning action
is loaded on individual’s shoulders in the concept of an individualized
learning model. Under these conditions, the act of learning removed
from being a preference turns into a race even a necessity and the
individual completely trapped into a certification process is left
doomed to lifelong learning.
Lifelong learning neoliberal policies professional competence certification
Diğer ID | JA96HN56GH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.