BibTex RIS Kaynak Göster

Andragoji Kavramı ve Andragoji ile Pedagoji Arasındaki Fark

Yıl 2014, , 279 - 300, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001327

Öz

Türkiye’de “eğitim ve öğretim”in karşılığı olarak kullanılan kavram çoğu zaman sadece “pedagoji”dir. Öğrenenlerin yaşları, sosyal rolleri, yaşam tecrübeleri ve benzeri özelliklerine bakılmaksızın yetişkin olsun ya da olmasın, herhangi bir eğitim sürecine
başlanacaksa bütün sistem pedagojik ilke ve yöntemler üzerine oturtulmaktadır. Halbuki yetişkinler için hazırlanan bir eğitim sürecinde “andragoji” kavramına öncelik verilmelidir. Bu çalışmada; andragoji kavramı ayrıntılı bir şekilde incelenerek kavramın dünya ve
Türkiye’deki tarihi süreci ele alınmış ve ardından pedagoji ile andragoji arasındaki farklar üzerinde durularak kavramların uygulama alanları birbirinden ayrıştırılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, Türkiye'de Türk Dil Kurumunun sözlüğünde bile bulunmayan
andragoji kavramının özellikle yetişkinlere yönelik olarak hazırlanan eğitim programlarında kullanımının yaygınlaştırılmasının önemi üzerinde durulmuştur.

The Term of Andragogy and the Difference between Andragogy and Pedagogy

Yıl 2014, , 279 - 300, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001327

Öz

In Turkey, regardless of learners’ age, social roles, life experiences etc.; whether the target groups are adults or not, the whole system is built on the pedagogical principles and methods in any training process. However, in any educational process intended to apply for adults, the first term to keep in mind is “andragogy”, the science of teaching adults. In this paper, the term of andragogy is studied in detail and its historical process both in the world and in Turkey is discussed. Then, the differences between andragogy and pedagogy are emphasized by separating the application fields of the terms. As a conclusion, the significance of expanding the use of andragogy in educational curriculums for adults is emphasized

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47UD67NG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülden Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Akın, G. (2014). The Term of Andragogy and the Difference between Andragogy and Pedagogy. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 279-300. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001327

Cited By




ANDRAGOJİK AÇIDAN BİR DEĞER OLARAK SALİH AMEL
Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD)
https://doi.org/10.30627/cuilah.792409






Eğitim Sanatı: Pedagojiden Andragojiye
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1111563

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.