The purpose of this study was to explore views of teachers regarding their epistemological beliefs. The research was a descriptive study. Sequential explanatory design was used as a mixed method strategy. A random sample of 401 teachers was selected to apply the scale. Qualitative data were obtained from 10 teachers who volunteered to participate in the study. The quantitative data were collected by personal information form and the scale epistemological beliefs. T-Test, ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U test wereusedcomparison of epistemologicalbeliefs as thevariables of theparticipants'teachingexperienceandteachingsubject in quantitativedata. The descriptive analysis was utilized in order to investigate the views of teachers
Bu araştırma, öğretmenlerin epistemolojik inançlarının
düzeyini öğretmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 402 branş öğretmeni
oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir.
Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve epistemolojik
inanç ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde görüşme formu
kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların kıdem ve branş
değişkenlerine göre epistemolojik inançlarının karşılaştırılmasında
ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır.
Nitel verilerde betimsel analiz yapılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin
öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğuna yönelik inançlarının
gelişmiş, tek bir doğrunun olduğuna yönelik inançlarının kısmen
gelişmiş olduğu belirlenmiştir. Yani öğretmenler öğrenmenin
yetenekten bağımsız, çabaya bağlı olarak gerçekleştiğine ve bazı
alanlarda değişmez doğruların olduğuna inanmaktadır
Diğer ID | JA24PU87PY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.