Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin
ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik
başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma 2011–2012 eğitimöğretim
yılında Niğde ilinde bir ilköğretim okulunda
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, bu okulun iki sınıfından toplam 64
yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu çalışmada, öntest-sontest kontrol
gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Gruplar
arasındaki anlamlılığı test etmek için bağımsız gruplar t testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrenme stillerine dayalı
olarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse
yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerinde olumlu
gelişmeler sağladığı belirlenmiştir.
Öğrenme stillerine dayalı öğretim İngilizce dersi ilköğretim öğrencileri
The purpose of the study was to investigate the effects of learning styles based instruction on students’ academic achievement, attitudes towards course and the retention levels of their achieved knowledge in the 7thgrade elementary English course. The research was carried out in 2011–2012 education-instruction year in an elementary school in Niğde province. Totally 64 students in two different classes in the 7th grade of this school participated in the study. The pre/post-test control group quasi-experiment research model was used in this study. In order to test the significance between the groups, the independent samples t test was used in the study. The results of the research showed a significant difference amongst academic achievement, attitudes towards course and retention levels of the achieved knowledge in favour of the experimental group
Learning styles based instruction English course elementary students
Diğer ID | JA76GG28HE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.