BibTex RIS Kaynak Göster

Akran Saldırganlığı ve Mağduriyetinin Psiko-Sosyal Değişkenler Açısından Đncelenmesi

Yıl 2013, , 317 - 342, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001286

Öz

Araştırmanın amacı, saldırganlık ve mağduriyetin gözlenen
ve ilişkisel boyutlarını yordayan değişkenlerin belirlenmesidir. Ankara
ilinde 6.-8. sınıflara devam eden 384 öğrenci araştırma grubunu
oluşturmuştur. Öğrenciler olumsuz bilişsel hatalar, saldırganlık,
mağduriyet ve algılanan anababa tutumu ölçeklerini, anababaları ise
davranış sorunları ve duygu ayarlama ölçeklerini doldurmuşlardır.
Öğrencinin yaşı ile gözlenen ve ilişkisel saldırganlık arasında negatif
bir ilişki olduğu bulunmuştur. Regresyon analizleri, davranış sorunları
ölçeğinin dikkat eksikliği hiperaktivite ve sosyal problemler gibi bazı
alt ölçeklerinin, bilişsel hataların ve algılanan baba tutumunun
gözlenen ve ilişkisel saldırganlık ile gözlenen ve ilişkisel mağduriyeti
yordadığını göstermiştir. Bulgular, sosyal-duygusal değişkenlerle,
olumsuz bilişsel hatalar gibi bilgi işleme süreçlerinin saldırganlık ve
mağduriyetle ilişkisi bağlamında tartışılmıştır.

An examination of peer aggression and victimization in relation to psycho-social variables

Yıl 2013, , 317 - 342, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001286

Öz

The present study aimed to identify the variables in relation to overt and relational aggression and victimization. The study group consisted of children (n=384) attending 6th, 7th and 8th grades of elementary schools in Ankara. Children completed negative cognitive errors, aggression, victimization and perceived parenting scales while their parents filled in emotion regulation and behavior problems scales. A negative relationship was found between age and overt and relational aggresion. Regression analyses demonstrated that ADHD and social problems subscales, cognitive errors and perceived father attitudes predicted overt and relational aggression and victimization. Findings were discussed in relation to social-emotional variables and negative cognitions in our understanding of the aggression and victimization

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38GU94ST
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Arzu Kurnaz Bu kişi benim

Gül Kapçı Emine Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Kurnaz, A., & Kapçı Emine, G. (2013). An examination of peer aggression and victimization in relation to psycho-social variables. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 317-342. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001286
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.