The aim of this research is to identify the points of view of the directors and inspectors of the provincial organization of the Ministry of National Education on staff, budget, site construction and restoration of building and localization in educational programs and to enlighten the studies on localization of the educational services. Our results showed that, there are meaningful differences between the opinions of the education directors and inspectors about the localization subject in terms of their titles, educational status and seniority of directorship. Education directors and inspectors mostly fall into disagreement on the subjects that education’s function to ensure national unity will decrease and economic and social development will be faster with the localization
Education Localization Authority Transfer Govermental Administrion Local administrion
Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı taşra örgütü
yöneticileri ve denetçilerinin iş gören hizmetleri, bütçe hizmetleri, genel
hizmetler, eğitim programları ve öğretim ile ilgili hizmetler alanında
yerelleşme konusundaki görüşlerini saptamak, eğitim hizmetlerinin
yerelleştirilmesi çalışmalarına ışık tutmaktır.
Sonuçlar eğitim yöneticilerinin ve denetçilerinin görev unvanı,
eğitim durumu, yöneticilik kıdemi değişkelerine göre yerelleşme konusuna
ilişkin görüşlerinde gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunduğunu
göstermiştir. Eğitim yöneticileri ve denetçileri en fazla,
eğitimin milli birliği sağlama işlevinin azalacağı ve yerelleşme ile
ekonomik ve sosyal kalkınmanın daha hızlı gerçekleşeceği konularında
görüş ayrılığına düşmektedirler.
Diğer ID | JA58YM94UE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.