Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KURULUŞUNUN 30 YILINDA EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1996, , 0 - 0, 30.12.1996
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000280

Öz

1965 yılında kurulan Eğitim Bilimleri Fakültesinin ana
amacı; çağ­ daş eğitim bilimlerinin ışığı altında ülkemizin çeşitli eğitim
sorunlarını ele almak ve böylece çeşitli eğitim hizmetlerinin daha rasyonel bir
şekil­ de yürütülmesine yardım etmektir.

Bu ana amaca dayalı olarak fakültenin
görev alanlan aşağıdaki şekil- de belirlenmiştir(!):     ·       
 
.            .



 1.

Ülkemizde eğitim sorunlarının bilimsel düzeyde araştırılması ve bu alanda Türk
Milli Eğitim politikasına yardımcı
olunması.

2.Ortaokul ve lise öğretmeni yetiştiren
kurumlara meslek dersi öğ­ retmeni yetiştirilmesi.



3.Mezun olduktan sonra öğretmen olacak
üniversite öğrencilerine meslek formasyonu sertifikası verilmesi.

4.Mevcut öğretmen ve yöneticilerin, kendi
ihtisas alanlarının zaman içindeki gelişmelerine paralel olarak hizrrietiçi
yetiştirilmeleri ve bu yetiş­ menin
belli bir.düzene bağlanması.

5.Eğitim Bilimlerindeki çağdaş gelişmelerin
oıtaya çıkardığı çeşitli ihtisas. alanlarına eleman ye!iştirilmesi_,(Okul
Psikoloğu, Program Geliş­ tirme Koordinatörü, Eğitim Idarecisi, Oğrenci
Danışmanı ve benzeri hiz­ metlerin uzmanlan).

Kaynakça

  • Ankara Üniversitesi. A. Ü. Eğitim Fakültesi Bülteni, A.Ü. Eğitim Fakültesi Kuruluş Yayınlan Serisi? No: 1, 1966.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nizamettin Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996

Kaynak Göster

APA Koç, N. (1996). KURULUŞUNUN 30 YILINDA EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 29(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000280
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.