Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of The Relationship Between Misconceptions and Answering Behaviors on The Example of The Mathematical Literacy

Yıl 2020, , 157 - 184, 01.04.2020
https://doi.org/10.30964/auebfd.498716

Öz

The aim of this research was to determine the relationship between
conceptual misconceptions in math literacy skills of secondary school eighth
grade students and their answering behaviors which they used in responding to
questions. This is a correlational research. The sample of the research
consists of 340 students who are educated in the eighth grades of three schools
in the provinces of Çankaya, Etimesgut and Yenimahalle in Ankara. Personal
Information Form and Two-Tier Diagnostic Test were used in order to determine
the conceptual misconceptions of students in mathematical literacy and the
Responsive Behavior Form was used to determine which behavior was used to
respond to the answers. All these tools were developed by the researcher to
collect information about the students. In the analysis of the data obtained
from the research, descriptive statistics and chi-square analysis were used.
According to research findings; the students who have misconceptions mostly
used elimination answering behaviors and the students who do not have
misconceptions used calculation and elimination behaviors. When answering
behaviors are analyzed according to the types of misconceptions, it is
determined that the random marking is the most used in the type of
over-specialization misconceptions and in the case of the other misconceptions
types, the most random marking answering behaviors are used. Furthermore, it
was determined that the types of misconceptions and answering behaviors did not
differ according to the gender, and that the answering behavior of the students
did not differ according to the city they were in.

Kaynakça

  • Akdemir, E. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi , Balıkesir. Atasoy, Ş. ve Akdeniz, A. R. (2007). Newton’un hareket kanunları konusunda kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(1), 45-59.
  • Ayyıldız, N. (2010). 6. sınıf matematik dersi geometriye merhaba ünitesine ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde öğrenme günlüklerinin etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Baki, A. ve Güç, F. A. (2014). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin devirli ondalık gösterimle ilgili kavram yanılgıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 5(2), 176-206.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2014). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, S., Kilic Cakmak, E., Akgun, O. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel arastirma yontemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çakır, M. ve Aldemir, B. (2011). İki aşamalı genetik kavramlar tanı testi geliştirme ve geçerlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 335-353.
  • Çetin, O. ve Günay, Y. (2010). Fen öğretiminde yapılandırmacılık kuramının öğrencilerin başarılarına ve bilgiyi yapılandırmalarına olan etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 24-38.
  • Chandrasegaran, A., Treagust, D. F. ve Mocerino, M. (2007). The development of a two-tier multiple-choice diagnostic instrument for evaluating secondary school students’ ability to describe and explain chemical reactions using multiple levels of representation. Chemistry Education Research and Practice, 8(3), 293-307.
  • Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları.
  • Coştu, B., Ayas, A. ve Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: Kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 123-136.
  • Delgado, A. R. ve Prieto, G. (2004). Cognitive mediators and sex-related differences in mathematics. Intelligence, 32(1), 25-32.
  • Fisher, K. M. (1985). A misconception in biology: Amino acids and translation. Journal of research in Science Teaching, 22(1), 53-62.
  • Fraenkel, J. ve Wallen, N. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill Publication.
  • Garnett, P. J. ve Treagust, D. F. (1992). Conceptual difficulties experienced by senior high school students of electrochemistry: Electrochemical (galvanic) and electrolytic cells. Journal of Research in Science Teaching, 29(10), 1079-1099.
  • Graeber, A. ve Johnson, M. (1991). Insights into secondary school students’ understanding of mathematics. College Park, University of Maryland, MD.
  • Gürdal, H. (2008). İlköğretim 5. Sınıf fen ve teknoloji dersi, maddenin değişimi ve tanınması ünitesinde öğrencilerde oluşan kavram yanılgılarının tespitinde iki aşamalı soruların kullanılabilirliği üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Hammer, D. (1996). Misconceptions or p-prims: How may alternative perspectives of cognitive structure influence instructional perceptions and intentions. The Journal of the Learning Sciences, 5(2), 97-127.
  • Haslam, F. ve Treagust, D. F. (1987). Diagnosing secondary students' misconceptions of photosynthesis and respiration in plants using a two-tier multiple choice instrument. Journal of Biological Education, 21(3), 203-211.
  • Kadıoğlu, B. (2002). Çoktan Seçmeli Testlerde Test Maddelerini Cevaplama Davranışlarının, Madde Ve Öğrenci Özelliklerine Göre Nasıl Bir Değişim Gösterdiğinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Karataş, F. Ö., Köse, A. G. S. ve Coştu, A. G. B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 54-69.
  • Kaygusuz, Ç. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersi Programında Yer Alan “Çember Alt Öğrenme” Alanına Ait Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kenan, O. ve Özmen, H. (2014). Maddenin tanecikli yapısına yönelik iki aşamalı çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 371-378.
  • Koçak, D. (2013). Farklı yönergelerle verilen çoktan seçmeli testlerde yanıtlama davranışlarının incelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • MEB. (2017). Eğitim İstatistikleri. 26 Temmuz 2017 tarihinde http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=270 adresinden erişilmiştir.
  • Milenkovic, D. D., Hrin, T. N., Segedinac, M. D. ve Horvat, S. a. (2016). Development of a three-tier test as a valid diagnostic tool for identification of misconceptions related to carbohydrates. Journal of Chemical Education, 93(9), 1514-1520.
  • Nachtigall, D. (1990). What is wrong with physics teachers' education? European Journal of Physics, 11(1), 1.
  • OECD. (2006). Assessing scientific, reading and mathematical literacy: A framework for PISA 2006. France: OECD Publishing.
  • Ozkan, M. ve Bal, A. P. (2017). Analysis of the Misconceptions of 7th Grade Students on Polygons and Specific Quadrilaterals. Eurasian Journal of Educational Research (EJER).(67), 161-182.
  • Palut, Z. (2006). Fen öğretiminde aktif öğrenmenin kavram yanılgılarını gidermeye etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Pehlivan, E. B. ve Kutlu, Ö. (2014). Türkçe test maddelerinde yanıtlama davranışlarının incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 61-71.
  • Reys, B. J., Reys, R. E. ve Penafiel, A. F. (1991). Estimation performance and strategy use of Mexican 5th and 8th grade student sample. Educational Studies in Mathematics, 22(4), 353-375.
  • Şimşek, N. T. ve Kutlu, Ö. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Açık Uçlu Maddelerdeki Yanıtlama Davranışlarının Belirlenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 253-262.
  • Taşlıdere, E., Korur, F. ve Eryılmaz, A. (2012). Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Sorularla Farklı Bir Şekilde Değerlendirilmesi. 12 Aralık 2016 tarihinde http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2312-29_05_2012 14_14_13.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 140-147.
  • Tokat, Y. (2006). Çoktan seçmeli testlerde yanitlama davranışlarının belirlenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159-169.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ubuz, B. (1999). 10 ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 95-104.
  • Uğur, U. K. (2010). Lise öğrencilerinin sindirim sistemi ile ilgili kavram yanılgılarının iki aşamalı testler ile tespit edilmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Umay, A. (1998). Seçmeli derslerde yanıtlayıcı davranışları ve şans başarısının elimine edilmesi işlemlerine ilişkin bazı öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 54-61.
  • White, R. T., Gunstone, R. F. ve Oversby, J. (1994). Probing understanding. International journal of science education, 16(1), 123.
  • Yenilmez, K. ve Ata, A. (2013). Matematik okuryazarlığı dersinin öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterliğine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1803-1816.
  • Yılmaz, A. ve Morgil, F. İ. (2001). Üniversite öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 172-178.

Kavram Yanılgıları ile Yanıtlayıcı Davranışları Arasındaki İlişkilerin Matematik Okuryazarlığı Örneği Üzerinde İncelenmesi

Yıl 2020, , 157 - 184, 01.04.2020
https://doi.org/10.30964/auebfd.498716

Öz

Bu araştırma, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinde
matematik okuryazarlığı becerileri kapsamındaki kavram yanılgıları ile bu
becerileri ölçmeye yönelik bir testteki yanıtlayıcı davranışları arasındaki
ilişkileri belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma, ilişkisel araştırma
modelindedir. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilinin Çankaya, Etimesgut ve
Yenimahalle ilçelerinde bulunan üç okulun sekizinci sınıflarında öğrenim gören
340 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere ilişkin veri toplamak amacıyla
araştırmacı tarafından geliştirilmiş Kişisel Bilgi Formu, öğrencilerin
matematik okuryazarlığı kapsamındaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla
İki Aşamalı Tanı Testi ve iki aşamalı tanı testindeki maddelerin nasıl
yanıtlandığının belirlenmesi amacıyla Yanıtlayıcı Davranışları Formu
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, betimsel istatistiklere
dayalı incelemenin yanı sıra ki-kare bağımsızlık testi ile analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları; kavram yanılgısı olan öğrencilerin yanıtlamada çoğunlukla
eleme davranışını kullandıklarını, kavram yanılgısı olmayan öğrencilerin ise
işlem yapma ve eleme davranışını kullandıklarını göstermektedir. Kavram
yanılgısı türlerine göre yanıtlayıcı davranışları ele alındığında, aşırı
özelleme kavram yanılgısına sahip olduğu gözlenen öğrencilerin, yanıtlamada en
çok rastgele işaretleme davranışını kullandıkları, diğer kavram yanılgısı
türlerinde ise en çok eleme davranışını kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca
kavram yanılgısı türlerinin ve yanıtlayıcı davranışlarının cinsiyete göre
anlamlı farklılık göstermediği ve öğrencilerin yanıtlayıcı davranışlarının,
bulundukları ilçeye göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akdemir, E. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi , Balıkesir. Atasoy, Ş. ve Akdeniz, A. R. (2007). Newton’un hareket kanunları konusunda kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(1), 45-59.
  • Ayyıldız, N. (2010). 6. sınıf matematik dersi geometriye merhaba ünitesine ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde öğrenme günlüklerinin etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Baki, A. ve Güç, F. A. (2014). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin devirli ondalık gösterimle ilgili kavram yanılgıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 5(2), 176-206.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2014). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, S., Kilic Cakmak, E., Akgun, O. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel arastirma yontemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çakır, M. ve Aldemir, B. (2011). İki aşamalı genetik kavramlar tanı testi geliştirme ve geçerlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 335-353.
  • Çetin, O. ve Günay, Y. (2010). Fen öğretiminde yapılandırmacılık kuramının öğrencilerin başarılarına ve bilgiyi yapılandırmalarına olan etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 24-38.
  • Chandrasegaran, A., Treagust, D. F. ve Mocerino, M. (2007). The development of a two-tier multiple-choice diagnostic instrument for evaluating secondary school students’ ability to describe and explain chemical reactions using multiple levels of representation. Chemistry Education Research and Practice, 8(3), 293-307.
  • Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları.
  • Coştu, B., Ayas, A. ve Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: Kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 123-136.
  • Delgado, A. R. ve Prieto, G. (2004). Cognitive mediators and sex-related differences in mathematics. Intelligence, 32(1), 25-32.
  • Fisher, K. M. (1985). A misconception in biology: Amino acids and translation. Journal of research in Science Teaching, 22(1), 53-62.
  • Fraenkel, J. ve Wallen, N. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill Publication.
  • Garnett, P. J. ve Treagust, D. F. (1992). Conceptual difficulties experienced by senior high school students of electrochemistry: Electrochemical (galvanic) and electrolytic cells. Journal of Research in Science Teaching, 29(10), 1079-1099.
  • Graeber, A. ve Johnson, M. (1991). Insights into secondary school students’ understanding of mathematics. College Park, University of Maryland, MD.
  • Gürdal, H. (2008). İlköğretim 5. Sınıf fen ve teknoloji dersi, maddenin değişimi ve tanınması ünitesinde öğrencilerde oluşan kavram yanılgılarının tespitinde iki aşamalı soruların kullanılabilirliği üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Hammer, D. (1996). Misconceptions or p-prims: How may alternative perspectives of cognitive structure influence instructional perceptions and intentions. The Journal of the Learning Sciences, 5(2), 97-127.
  • Haslam, F. ve Treagust, D. F. (1987). Diagnosing secondary students' misconceptions of photosynthesis and respiration in plants using a two-tier multiple choice instrument. Journal of Biological Education, 21(3), 203-211.
  • Kadıoğlu, B. (2002). Çoktan Seçmeli Testlerde Test Maddelerini Cevaplama Davranışlarının, Madde Ve Öğrenci Özelliklerine Göre Nasıl Bir Değişim Gösterdiğinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Karataş, F. Ö., Köse, A. G. S. ve Coştu, A. G. B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 54-69.
  • Kaygusuz, Ç. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersi Programında Yer Alan “Çember Alt Öğrenme” Alanına Ait Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kenan, O. ve Özmen, H. (2014). Maddenin tanecikli yapısına yönelik iki aşamalı çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 371-378.
  • Koçak, D. (2013). Farklı yönergelerle verilen çoktan seçmeli testlerde yanıtlama davranışlarının incelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • MEB. (2017). Eğitim İstatistikleri. 26 Temmuz 2017 tarihinde http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=270 adresinden erişilmiştir.
  • Milenkovic, D. D., Hrin, T. N., Segedinac, M. D. ve Horvat, S. a. (2016). Development of a three-tier test as a valid diagnostic tool for identification of misconceptions related to carbohydrates. Journal of Chemical Education, 93(9), 1514-1520.
  • Nachtigall, D. (1990). What is wrong with physics teachers' education? European Journal of Physics, 11(1), 1.
  • OECD. (2006). Assessing scientific, reading and mathematical literacy: A framework for PISA 2006. France: OECD Publishing.
  • Ozkan, M. ve Bal, A. P. (2017). Analysis of the Misconceptions of 7th Grade Students on Polygons and Specific Quadrilaterals. Eurasian Journal of Educational Research (EJER).(67), 161-182.
  • Palut, Z. (2006). Fen öğretiminde aktif öğrenmenin kavram yanılgılarını gidermeye etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Pehlivan, E. B. ve Kutlu, Ö. (2014). Türkçe test maddelerinde yanıtlama davranışlarının incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 61-71.
  • Reys, B. J., Reys, R. E. ve Penafiel, A. F. (1991). Estimation performance and strategy use of Mexican 5th and 8th grade student sample. Educational Studies in Mathematics, 22(4), 353-375.
  • Şimşek, N. T. ve Kutlu, Ö. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Açık Uçlu Maddelerdeki Yanıtlama Davranışlarının Belirlenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 253-262.
  • Taşlıdere, E., Korur, F. ve Eryılmaz, A. (2012). Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Sorularla Farklı Bir Şekilde Değerlendirilmesi. 12 Aralık 2016 tarihinde http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2312-29_05_2012 14_14_13.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 140-147.
  • Tokat, Y. (2006). Çoktan seçmeli testlerde yanitlama davranışlarının belirlenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159-169.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ubuz, B. (1999). 10 ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 95-104.
  • Uğur, U. K. (2010). Lise öğrencilerinin sindirim sistemi ile ilgili kavram yanılgılarının iki aşamalı testler ile tespit edilmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Umay, A. (1998). Seçmeli derslerde yanıtlayıcı davranışları ve şans başarısının elimine edilmesi işlemlerine ilişkin bazı öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 54-61.
  • White, R. T., Gunstone, R. F. ve Oversby, J. (1994). Probing understanding. International journal of science education, 16(1), 123.
  • Yenilmez, K. ve Ata, A. (2013). Matematik okuryazarlığı dersinin öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterliğine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1803-1816.
  • Yılmaz, A. ve Morgil, F. İ. (2001). Üniversite öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 172-178.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emre Kucam 0000-0002-4283-7103

Ergül Demir 0000-0002-3708-8013

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Kucam, E., & Demir, E. (2020). Investigation of The Relationship Between Misconceptions and Answering Behaviors on The Example of The Mathematical Literacy. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 53(1), 157-184. https://doi.org/10.30964/auebfd.498716
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.