Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ELEMANININ İŞ STRESİ ÖLÇEĞİ

Yıl 1993, , 315 - 334, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000524

Öz

Üniversite öğretim elemanlarına özgü işte stres yaratan faktörler, stresle başa çıkma yaklaşımları ve stres durumunda iş performansı alt ölçeklerinin geliştirilmesi, bu araştırmanın amacını oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen bu alt ölçekleri kapsayan ölçme aracı, Ankara’daki bazı üniversitelerdeki farklı ilgi ve branşları olan bir grup öğretim elemanına uygulanmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliği için faktör analizi, iç tutarlılıkları için de Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı formülü uygulanmıştır. Sonuçta alt ölçekleri oluşturan maddelerin genelde asıl ölçeğe girdikleri bulunmuştur. Ayrıca her alt ölçekteki maddelerin birbirini dışta tutan alt boyutlara indirgenebildiği görülmüştür. Bu alt boyutlar isimlendirilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Hollan, Charles and Gary Gcramill. 1976. A comparison of female and male professors on participation decision making, job related tension, job involvement and job satisfaction. Educational Administration Quarterly, winter: 67-86.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Balcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993

Kaynak Göster

APA Balcı, A. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ELEMANININ İŞ STRESİ ÖLÇEĞİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 315-334. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000524
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.