Yönetim denildiği zaman, hemen akla yönetici ve lider kavramları gelir. Bu kavramların çeşitli zamanlarda eş anlamda ya da farklı anlamlarda kullanıldığı görülmektedir. Yönetici, bir örgütün amaçlarını mevcut örgütsel yol göstericileri-başka bir deyişle, (emir, direktif, kararname) örgüt yapısını ve prosedürü kullanarak gerçekleştiren kimsedir. Lider ise, bunun ötesinde etkileme gücüne sahip olan kişidir. Eğer bir yönetici, böyle bir etkileme gücüne sahip değilse, o sadece bir yöneticidir, yönettiği örgütten ayrıldığında, o örgütün gelişmesi ile ilgili bir iz bırakması sözkonusu olmaz. Lider, yönettiği kişilerin yaratıcı güçlerini harekete geçirir, onların potansiyellerini açığa vurmalarını sağlar. Lider niteliğine sahip bir yönetici, insan ve madde kaynaklarını, işgörenlerin amaç ve ihtiyaçlarını örgütün amaçları doğrultusunda ve bu amaçları birlikte gerçekleştirecek şekilde harekete geçirebilmesi sözkonusudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1992 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.