Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA BECERİLERİ, İLGİLERİ, OKUMA VE KÜTÜPHANE KULLANMA ALIŞKANLIKLARI

Yıl 1990, , 395 - 418, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000786

Öz

Bu araştırma, ilkokul, lise ve üniversite öğrencileri ile kütüphaneciler ve öğretmenler üzerinde yürütülen geniş kapsamlı bir araştırmanın biı bölümü ile ilgilidir. Burada, söz konusu araştmnanm lise ve üniversite öğrencileri ile ilgili bazı bulguları ele alınmaktadır. Bu bulgular, 324 lise ve 284 üniversite öğrencisinden elde edilen verilere dayanmaktadır. Deneklerin tümüne Okuma Alışkanlıkları Anketi Yetişkinler Formu (OAA-Y), bir kısmına ise Okuma Becerisi Testi (OBT) ve Okuma İlgisi Ölçeği (OİÖ) ve Kütüphane Kullanım Anketi (KKA) uygulanmıştır. Araştırmamız kapsamında geliştirilmiş olan bu ölçme araçlarıyla, deneklerimizin okuma becerileri, ilgileri, okuma ve kütüphane kullanma alışkamkları ölçülmüş, söz konusu bu ölçümler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.

Kaynakça

  • Evans, M.A. and Cavr, T.H. (1985). Cognitive abilities, conditions of learning, and the early development of reading skill. Reading Research Quarterly, XX(3), 327—350.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Üstün Dökmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990

Kaynak Göster

APA Dökmen, Ü. (2019). LİSE VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA BECERİLERİ, İLGİLERİ, OKUMA VE KÜTÜPHANE KULLANMA ALIŞKANLIKLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 395-418. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000786
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.