Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUMA AKICILIĞI VE ANLAMA

Yıl 1990, , 435 - 440, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000788

Öz

Son günlerde gerek basında, gerek TV’de sık sık karşımıza çıkan bir kavram var. “Hızlıokuma”. Bu amaçla açılmış olan kurslartanıtım niteliğinde bazı kişilerin dakikada okudukları sözcük sayılarından söz etmektedirler. Bu yaklaşım ise, değişik kesimlerdeki okuyucularda hızlı okumanın yalnızca sözcük sayısı ile sınırlıymış gibi algılanmasına yol açmaktadır. Bir diğer gelişmede bir grup okuyucunun hızlı okumaya karşı ilgisinin artması, bir grubun ise, hızlı okursa anlayamayacağı endişesini hâlâ içinde taşıyor olmalarıdır. Okumanın geliştirilmesine yönelik gittikçe artan bu ilgi, bir yandan karmaşık ve modern bir toplumun öğrencilerine, yetişkinlerine, iş adamlarına ve tüm aktif ve sorumluluk sahibi kişilerine yüklediği okuma yükünü yansıtırken, bir yandan da okuma akıcılığı ile anlama arasındaki ilişkinin açıklık kazanmasını gerekli kılmaktadır.

Kaynakça

  • Davey, B. Factors Affecting the Difficulty of Reading Comprehension Items for Successful and 'Unsuccessful Readers. Journal of Experimental Education. 1985.
  • Dökmen, Üstün. Çocukların ve Gençlerin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Yaşadıkça Eğitim, YA/BA Yayınları, sayı 10, 1990.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Akçamete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990

Kaynak Göster

APA Akçamete, G. (2019). OKUMA AKICILIĞI VE ANLAMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 435-440. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000788
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.