Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİBLİYOTERAPİ

Yıl 1987, , 143 - 149, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001053

Öz

Tarih boyunca insanların tutumları ve davranışları yazından etkilenmiştir. Okuma malzemesi en ilkelinden en gelişmişine kadar hep eğitimciler tarafından kişisel uyum sorunlarının üstesinden gelebilmek amacı ile kullanılmaya çalışılmıştır. Genellikle okul kitapları için seçilen okuma parçaları yalnızca okumayı geliştirmeyi amaçlamakla kalmayıp genç insanların kişiliklerini geliştirebilmelerini, daha olumlu değerler kazanabilmelerini ve uyum sağlayabilmelerini geliştirebilmelerini de amaçlar. Eğitimciler ve danışmanlar kitapların yalnızca bireylerin uyum sağlamalarında etkili olmakla kalmayıp aynı zamanda onların davranışsal ve duygusal sorunlarının üstesinden gelebilmede bir araç olarak kullanılabileceği noktasına gelmişlerdir. İşte bu amaçla kitap kullanmaya “bibliyoterapi” denmiştir.

Kaynakça

  • Baver, Carolyn J., Books Can Break Altitudinal Barriers Toward the Handicapped, The School Conselor, 1985, Cilt 33, Sayı 3, s. 302-305.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987

Kaynak Göster

APA Öner, U. (2019). BİBLİYOTERAPİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 143-149. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001053
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.