In an attempt to address the issue of ethics in ICT use by university teacher trainers, the current study aimed to investigate academics’ downloading and sharing e-books as well as the reasons that led them to be involved in this piracy. The participants included 140 teacher trainers working at faculties of education in Turkey, and a questionnaire with ten items on downloading e-books was used as the data collection instrument. The findings revealed that the downloading and sharing e-books was also a common practice among the teacher trainers, not just the students. Several reasons were provided by the participants, the main of which was found to be the participants’ not reaching the books they needed in the physical and/or digital library. The findings also revealed the participants were well aware that downloading and sharing e-books without paying to the publisher was illegal
Amaç ve Önem: Bilgi İşlem Teknolojilerinin (BİT) gelişmesi, internet hızının artması ve büyük bir kesime rahatlıkla ulaşılabilir olması, beraberinde bu teknolojilerin kullanımı ile ilgili çeşitli sorunların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Internet kullanıcıları, bilgiye ulaşmanın sağladığı imkânları kullanma fırsatına sahip olurken ve artan internet hızı ve dosya paylaşım araçları, kullanıcılar arasında çeşitli dosyaları rahatlıkla paylaşma fırsatı verirken, yasal ve etik konular göz ardı edilmeye başlanmıştır. Özellikle elektronik kitapların kullanımının yaygınlaşması, bu kitapların kullanımı ve paylaşılması konularına dikkat çekmiştir. Üniversite öğretmen eğitmenlerinin BİT kullanımlarındaki etik konusunu incelemeyi amaçlayan bu çalışmada, akademisyenlerin elektronik kitapları indirme, paylaşma ve bu kitapları izinsiz olarak kullanmalarının sebepleri araştırılmıştır
Etik konular elektronik kitaplar öğretmen eğitmenleri BİT kullanımı
Diğer ID | JA78DE66AJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 48 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.