BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterliklere ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 25 - 46, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001293

Öz

Çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrenci başarısını
ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlik göstergeleri bakımından
kendilerini nasıl algıladıklarını, çeşitli değişkenler açısından
saptamaktır. Çalışma grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında,
Çanakkale ilinde görev yapmakta olan 183 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırma sürecinde geliştirilen 17
maddelik sınıf içi öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili
yeterlik göstergelerinde kendilerini değerlendirmeye olanak veren
anket ile elde edilmiştir. Öğretmenlerin öğrenci başarısını ölçme ve
değerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerindeki algıları;
öğretmenlerin cinsiyeti, hizmet yılı, en son mezun olunan eğitim
kurumunun türü ve okuttukları sınıf mevcudu değişkenleri arasındaki
ilişki Cramer V katsayısı ile saptanmıştır. Araştırma sonucunda,
öğretmenlerin öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme yeterlik
göstergelerinde kendilerini ne denli yeterli bulduklarına ilişkin algıları
ile hizmet süreleri, en son mezun olunan eğitim kurumu ve okuttukları
sınıf mevcudu arasında manidar düzeyde ilişkiler bulunmuştur.
Bulgular ilgili literatür kapsamında tartışılmıştır.

Primary School Teachers’ Perceptions of Their Competencies Regarding Measurement and Evaluation in Terms of Some Variables

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 25 - 46, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001293

Öz

The purpose of this research is to determine how primary school teachers’ self-perceived competency about assessment of students’ achievement in terms of several variables. Research group was consist of 183 primary school teachers in 2008-2009 academic year in Çanakkale district. Data was collected by a self-report type survey with 17 items which involves teachers’ competency indicators in terms of assessment of students’ achievement. Then, the relationships among the variables such as teachers’ gender, in-service year, type of undergraduate degree and their class size were determined by using Cramer’s V coefficient test. In this research, a significant relationship has been found between the self-perceived assessment skills of primary school teachers, their in-service year, and class size. Findings were discussed with relevant literature

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25FF64GR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Durmuş Özbaşı Bu kişi benim

Nükhet Çıkrıkçı-demirtaşlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbaşı, D., & Çıkrıkçı-demirtaşlı, N. (2013). Primary School Teachers’ Perceptions of Their Competencies Regarding Measurement and Evaluation in Terms of Some Variables. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 25-46. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001293

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License