BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları: Çankırı ili örneği

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 215 - 232, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001302

Öz

Bu araştırmada resmi liselerde görev yapan öğretmenlerin
çok kültürlü eğitim tutumları ve öğretmenlerin çok kültürlü eğitim
tutumlarının bazı demografik değişkenlerine göre fark gösterip
göstermediği incelenmiştir. Araştırmaya Çankırı ili merkez ilçesinde
bulunan 10 resmi lisede görev yapan 204 öğretmen katılmıştır.
Araştırma verileri “Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği
(ÖÇTÖ)” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama,
standart sapma, yüzdelik değer, t-testi ve tek-yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmada, katılımcıların çok kültürlü
eğitim tutumlarının olumlu yönde olduğu saptanmıştır. Ayrıca
katılımcıların çok kültürlü eğitim tutumlarının cinsiyete, medeni
duruma, eğitim düzeyine, sendika üyeliğine ve kıdem değişkenlerine
göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ancak, katılımcılardan
eğitim fakültesi ve fen-edebiyat fakültesi mezunu olanların çokkültürlü
eğitim tutumlarının, teknik eğitim fakültesinden mezun olan
katılımcılara göre anlamlı şekilde yüksek olduğu görülmüştür.

Teachers’ Attitudes toward Multicultural Education: Case of Çankırı Province

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 215 - 232, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001302

Öz

Present study investigated teachers’ attitudes toward multicultural education and whether their attitudes toward multicultural education differed according to various demographical variables. 204 high school teachers who work in 10 public high schools located in the central district of Çankırı province participated in the study. Data were gathered through the “Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS)” and analyzed with arithmetical mean, standard deviation, percentages, t-test and one-way ANOVA. Findings indicated that participants’ attitude toward multicultural education was positive. In addition, it was determined that participants’ attitudes toward multicultural education did not differ significantly according to their gender, marital status, education level, membership to unions and working years. However, it was seen that participants who graduated from faculty of education and faculty of art and science had significantly high positive attitudes toward multicultural education than the participants who graduated from faculty of technical education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54TK23SF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Özdemir Bu kişi benim

Kemal Dil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, M., & Dil, K. (2013). Teachers’ Attitudes toward Multicultural Education: Case of Çankırı Province. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 215-232. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001302

Cited By
























Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License