BibTex RIS Kaynak Göster

Çoktan Seçmeli Testler ile Yapılandırılmış Gridlerin Psikometrik Özellikleri Bakımından Karşılaştırılması

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 1, 395 - 416, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001289

Öz

Yapılandırılmış grid, çoktan seçmeli testlerin sınırlılıklarını
azaltmak için geliştirilmiş bir tekniktir. Bu çalışmada aynı davranışları
ölçmek üzere geliştirilmiş çoktan seçmeli test ile yapılandırılmış
gridin psikometrik özellikler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Araştırma 7.sınıfta okumakta olan 276 ilköğretim öğrencisi üzerinde
yürütülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular, yapılandırılmış grid
maddelerinin çoktan seçmeli maddelere göre daha kolay olduğunu
göstermektedir. Araştırmada, yapılandırılmış grid testinden elde edilen
ölçümlerin, çoktan seçmeli testten elde edilen ölçümlerden daha
güvenilir olduğu, ancak iki testten elde edilen ölçümlerin ölçüt
geçerlikleri arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir.

Comparing the psychometric characteristics of multiple choice tests and structural communication grids

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 1, 395 - 416, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001289

Öz

purpose of this study is to compare the psychometric characteristics of multiple choice test and structural communication grid which aim to test the same construct. The research was carried on 276 seventh grade students. Findings point out that structural communication grid items are easier than multiple choice test items. It has been found that structural communication grid is more reliable than multiple choice test, but no significant difference has been found between the criterion validity of two tests’ scores

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33GS46TM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esin Bağcan Büyükturan Bu kişi benim

Nükhet Çıkrıkçı Demirtaslı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bağcan Büyükturan, E., & Çıkrıkçı Demirtaslı, N. (2013). Comparing the psychometric characteristics of multiple choice tests and structural communication grids. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 395-416. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001289

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License