Bu araştırmada, 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından uygulamaya konulan İlköğretim Programı’nın uygulanma
düzeyinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda
değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu
Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Sınıf ve
Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümleri’nin 4. sınıfında öğrenim gören
306 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar
tarafından geliştirilen “İlköğretim Programının Uygulanma Düzeyini
Belirleme Anketi” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve
yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin etkinlikleri
etkili bir şekilde uygulayamadıklarını, içeriğe uygun yöntem,
teknikleri seçemediklerini ve kazanımlara uygun değerlendirme
tekniklerini kullanmadıklarını; buna karşın sınıf dışı gezi ve
gözlemlere yer verdiklerini, öğrenme sürecinde öğrencilerin tartışma,
fikir sunma, sorgulama etkinliklerine katılarak bilgiyi
yapılandırdıklarını göstermektedir.
ilköğretim programı program değerlendirme yapılandırmacılık öğretmen adayı
The present study aims to evaluate to what extent the elementary school program put into force in 2005 has been implemented, basing on the opinions of the pre-service teachers. Study group of the present study consists of 306 fourth year students from the departments of Turkish Education, Education of Social Sciences, Science Education and Elementary Classroom Education at the Education Faculty of Muğla University. The data were collected through “Determination of the Elementary School Program Implication Questionnaire” developed by the researchers. Frequencies and percentages were calculated to analyze the data. The results of the study showed that the teachers cannot carry out the activities effectively, they cannot select techniques and methods complying with the content and they cannot use assessment techniques appropriate for evaluating the students’ gains. As a conclusion, it was found that 2005 elementary school program has not been implemented effectively
elementary school programs program evaluation constructivist pre-service teacher
Diğer ID | JA78DU77MV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.