Ergen dönemdeki öğrencilerin beden imgelerine ilişkin görüşleri, ağırlık kontrolleri, ayrıca duygusal durumlarıyla yeme davranışlarının etkileşiminin cinsiyet ve beden kütle indekslerine göre farkını saptamak amacıyla yapılan çalışmaya, ilköğretim öğrencisi, 487
kız, 275 erkek olmak üzere toplam 757 ergen alınmıştır. “Aldığım kalorileri verene kadar aşırı egzersiz yaparım” (kız =1.42, erkek =1.54) ifadesine kız ve erkek ergenlerin katılma durumları arasında önemli fark bulunmuş, beden kütle indekslerine göre “başkaları zayıf
olduğumu düşünür” ifadesine katılma durumları farkları istatistiksel olarak önemli bulunmuştur (BKİ≤ 16.9 =2.39, BKİ 17-22.9 =2.12, BKİ ≥23 =1.55), (p<.05). Ergenlerin yeme tutum ve davranışlarında belirlenen sorunların önlenmesi eğiliminin gereği düşünülmelidir
Ergen yeme davranışları stres mutlu olma endişe beden imgesi
A total 757 adolescents of primary school students, 487 girls and 275 boys, were included in the current study which was carried out to determine the views of the students at adolescence concerning their body image, emotional status, the interaction of their eating habits according to their gender and body mass index. A significant difference was found between agreeing status of both girl and boy adolescents on the item of “I do excessive exercises until I lose weight that I put on” (girl=1.42, boy=1.54) whereas the difference between agreeing the item “Others think that I am thin” was not found significant statistically depending on body mass index (BMI≤ 16.9 =2.39, BMI 17-22.9 =2.12, BMI ≥23 =1.55), (p<.05). The requirement over the prevention of the problems determined at eating attitudes and behaviors of adolescents should be taken into consideration
Adolescent eating behaviors stress be happy anxious body image
Diğer ID | JA57KH53AA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.