BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programlarının Ölçme ve Değerlendirme Süreçlerinde Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 55 - 76, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001176

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanmasında ölçme-değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, Kırıkkale il merkezindeki 21 ilköğretim okulunda görev yapan 287 birinci kademe sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmenlerin ölçme-değerlendirme sürecinde yaşadıkları sorunları belirlemeye yönelik beşli Likert tipi bir ölçekle elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme sürecinde ölçeğin altı alt boyutu olan “alternatif ölçme-değerlendirme araçları”, “zaman”, “ortam”, “öğrenci”, “veli” ve “denetim elemanları” ile ilgili oldukça yüksek düzeyde sorunlar yaşadıklarını göstermiştir. Çalışmada ayrıca, öğrenci sayısı 30-40 ve 40-50 arasındaki kalabalık sınıflarda görev yapan öğretmenlerin, öğrenci sayısı 10-20 ve 20-30 arasındaki sınıflarda görev yapan öğretmenlere göre yaşadıkları sorunlar anlamlı farklılık yaratacak ölçüde daha fazla bulunmuştur. Buna karşılık, öğretmenlerin ölçmedeğerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşleri arasında cinsiyete ve mezun olunan okula göre herhangi bir anlamlı farklılık bulunmamıştır. Çalışma sonunda; öğretmenlerin yeni programların uygulanması sürecinde ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterliklerini ve karşılaştıkları sorunları belirlemeye ve bunları önlemeye yönelik kapsamlı çalışmaların yapılması önerilmiştir

Examination of Issues Encountered by Classroom Teachers in the Measurement and Assessment Process of the New Primary Education Curriculum in Turkey

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 55 - 76, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001176

Öz

This study aimed to establish the issues
experienced by classroom teachers in the measurement and
assessment process during the application of the new primary
education curriculum in Turkey. For this purpose, a survey-based
descriptive method was used in the research. The study was carried
out with the participation of 287 senior level classroom teachers
working in primary schools in the Kırıkkale provincial centre, Turkey.
55.1% of the teachers who participated in the study were male and
44.9% female. Data was gathered using a five item Likert scale
developed by the researcher for the purpose of identifying the issues
experienced by teachers during the measurement and assessment
process. The results of the study indicated that classroom teachers
experienced a high degree of issues in the measurement and
assessment process relating to the six sub-factors of the scale, namely
“alternative measurement- assessment tools”, “time”, “environment”,
“student”, “parent” and “inspection elements”. Furthermore, the study
revealed that the teachers working in crowded classes ranging
between 30-40 and 40-50 students faced a significantly higher level of
issues compared to the teachers teaching class sizes ranging between
10-20 and 20-30 students. On the other hand, no significant difference
was found between the views of the teachers regarding the issues they
experienced during the measurement and assessment process
according to gender and school they graduated from.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32RB89AH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Soner Mehmet Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, S. M. (2009). Examination of Issues Encountered by Classroom Teachers in the Measurement and Assessment Process of the New Primary Education Curriculum in Turkey. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(2), 55-76. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001176

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License