Bu çalışmanın amacı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının demokratik değerlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir.
Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde
öğrenim görmekte olan 400 öğrenci arasından rastgele seçilen 176 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarının demokratik değerleri, Selvi (2006) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmen Adayları Demokratik Değerler Ölçeği” ile
ölçülmüştür. Öğretmen adaylarının demokratik değerleri,”eğitim hakkı”, “dayanışma” ve “özgürlük” alt boyutlarında incelenmiştir.
Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının demokratik değerlerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca kadın öğretmen adaylarının ve herhangi bir sivil toplum kuruluşuna üye olan adayların daha yüksek demokratik değerlere sahip oldukları görülmüştür. Bunun yanında öğretmen adaylarının demokratik değerlerinin okumakta oldukları
bölümlere ve aylık ortalama harcama miktarlarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür
The purpose of this study was to understand the democratic values of teacher candidates in Ankara University. 176 teacher candidates from Faculty of Educational Sciences in Ankara University constituted the study group. Data were collected using 24items Teacher Trainees’ Democratic Values Scale (TTDVS) scale which was developed by Selvi. The democratic values of teacher candidates were analyzed under three sub-scales: right to education, freedom and solidarity. Results indicate that teacher candidates’ democratic values were quite high. Female teacher candidates had more democratic values as compared to male teacher candidates. Similarly those who join in non-governmental organizations (NGO) had more democratic values than those who do not. On the other hand, department and monthly expense had no differential effect on teacher candidates’ democratic values
Diğer ID | JA75MS73HM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.