BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Demokratik Değerlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Eğitim Bilimleri Fakültesi Örneği

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 183 - 198, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001182

Öz

Bu çalışmanın amacı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının demokratik değerlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir.
Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde
öğrenim görmekte olan 400 öğrenci arasından rastgele seçilen 176 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarının demokratik değerleri, Selvi (2006) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmen Adayları Demokratik Değerler Ölçeği” ile
ölçülmüştür. Öğretmen adaylarının demokratik değerleri,”eğitim hakkı”, “dayanışma” ve “özgürlük” alt boyutlarında incelenmiştir.
Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının demokratik değerlerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca kadın öğretmen adaylarının ve herhangi bir sivil toplum kuruluşuna üye olan adayların daha yüksek demokratik değerlere sahip oldukları görülmüştür. Bunun yanında öğretmen adaylarının demokratik değerlerinin okumakta oldukları
bölümlere ve aylık ortalama harcama miktarlarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür

The Examination of Teacher Candidates’ Democratic Values in Terms of Various Variables: the Case of Faculty of Educational Sciences

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 183 - 198, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001182

Öz

The purpose of this study was to understand the democratic values of teacher candidates in Ankara University. 176 teacher candidates from Faculty of Educational Sciences in Ankara University constituted the study group. Data were collected using 24items Teacher Trainees’ Democratic Values Scale (TTDVS) scale which was developed by Selvi. The democratic values of teacher candidates were analyzed under three sub-scales: right to education, freedom and solidarity. Results indicate that teacher candidates’ democratic values were quite high. Female teacher candidates had more democratic values as compared to male teacher candidates. Similarly those who join in non-governmental organizations (NGO) had more democratic values than those who do not. On the other hand, department and monthly expense had no differential effect on teacher candidates’ democratic values

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75MS73HM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Uğur Akın Bu kişi benim

Murat Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akın, U., & Özdemir, M. (2009). The Examination of Teacher Candidates’ Democratic Values in Terms of Various Variables: the Case of Faculty of Educational Sciences. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(2), 183-198. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001182

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License