BibTex RIS Kaynak Göster

Okulöncesi Geçiş Becerilerini Değerlendirme Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları

Yıl 2008, Cilt: 41 Sayı: 2, 273 - 291, 01.10.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001127

Öz

Bu çalışmanın amacı, gelişimsel geriliği olan ve olmayan
okulöncesi dönemdeki 3–6 yaş çocuklarının geçiş becerilerini
değerlendirmek için gereksinim duyulan geçerli ve güvenilir bir
ölçeğin geliştirilmesidir. Okulöncesi Geçiş Becerilerini Değerlendirme
Ölçeği (OGBDÖ) geliştirilirken alan yazın incelemesi, okulöncesi
programların yöneticileri ve öğretmenleriyle görüşmeler, okulöncesi
programlarda yapılan video kayıtlarının analizi çalışmaları yapılmıştır.
12 okulöncesi kurumda çalışan 35 öğretmen, 21 gelişimsel geriliği
olan ve 277 gelişimsel geriliği olmayan çocuğu OGBDÖ’ni kullanarak
değerlendirmiştir. OGBDÖ’nin geçerliği incelenirken faktör analizi,
madde analizi ve ölçüt geçerliği çalışmaları yapılmıştır. OGDBÖ’nin
güvenirliği incelenirken ise, iç tutarlık katsayısı, test-tekrar test
korelasyonu ve değerlendirmeciler arası tutarlık çalışmaları
yapılmıştır. Sonuçlar OGBDÖ’nin geçerli ve güvenilir bir araç
olduğunu göstermiştir.

Preschool Transition Skills Assessment Scale: Its Development, Validity and Reliability Studies

Yıl 2008, Cilt: 41 Sayı: 2, 273 - 291, 01.10.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001127

Öz

The purpose of this study is to develop a valid and reliable scale that is considered necessary for assessment of transition skills acquired by preschool children with and without developmental delays. At development stage of the PTSAS, a scale has been prepared by reviewing the related literature, interviewing with administrators and teachers of preschool programs, analyzing studies of videotape recordings of preschool programs. Thirty-five teachers have assessed 21 and 277 children with and without development delays. For the validity of the PTSAS, construct validity, item analysis, and criterion validity have been performed. For the reliability of the PTSAS, internal consistency of scale, interobserver consistency, and test–retest reliability have been checked. The result showed that PTSAS is a valid and reliable instrument

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95TY49UN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Bakkaloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakkaloğlu, H. (2008). Preschool Transition Skills Assessment Scale: Its Development, Validity and Reliability Studies. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(2), 273-291. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001127
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.