BibTex RIS Kaynak Göster

ALTINCI SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 241 - 262, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001146

Öz

Bu araştırma, 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya
konulan ilköğretim 6. sınıf matematik öğretim programında işbirliğine
dayalı öğrenme yönteminin kullanılabilirliğine ilişkin öğretmen
görüşleri ile bununla ilişkili olabilecek bazı değişkenler arasındaki
ilişkilerin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
örneklemini, Eskişehir il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında
görev yapmakta olan ve 6. sınıfları okutan matematik öğretmenleri
arasından rastlantısal olarak seçilen 101 matematik öğretmeni
oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında araştırmacı
tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Toplanan
verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans hesaplamaları yapılmış,
Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin 6. sınıf matematik öğretim
programında işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin
kullanılabilirliğine ilişkin görüşleri arasında cinsiyet ve meslekteki
hizmet süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmadığı;
mezun olunan kurum, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili
hizmet içi eğitim alma, 6. sınıf matematik öğretim programıyla ilgili
hizmet içi eğitim alma ve matematikle ilgili yayın izleme durumlarına
göre ise anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.

THE INVESTIGATION OF THE TEACHERS’ VIEWS ABOUT THE IMPLEMENTATION OF THE COOPERATIVE LEARNING METHOD IN THE SIXTH GRADE MATHEMATICS CURRICULA REGARDING SEVERAL VARIABLES

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 241 - 262, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001146

Öz

This research aims to determine the teachers’ views about the implementation of the cooperative learning method in the sixth grade mathematics curricula which started to be implemented in the 2006-2007 academic year. Participants were 101 sixth grade mathematics teachers who were randomly selected from the elementary schools in Eskişehir. Data were collected by a questionnaire which was developed by the authors. Percentage, frequency tables, Mann- Whitney U and Kruskal Wallis tests were used in the process of data analysis. It was found that there were no significant differences in terms of the variables of gender and experience of teachers, but there were significant differences in terms of the variables of the school the person graduated, having education about the cooperative learning method, having education about the 6th grade mathematics curricula and being interested in the editions about mathematics. These findings show that mathematics teachers were open to use alternative learning methods like cooperative learning in the sixth grade mathematics curricula

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78ZK73PY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Erdoğan

Kürşat Yenilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdoğan, F., & Yenilmez, K. (2009). THE INVESTIGATION OF THE TEACHERS’ VIEWS ABOUT THE IMPLEMENTATION OF THE COOPERATIVE LEARNING METHOD IN THE SIXTH GRADE MATHEMATICS CURRICULA REGARDING SEVERAL VARIABLES. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 241-262. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001146

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License