Bilgi toplumunun lokomotif kavramları olan
"bilgisayar” ve "bilgi” ile toplumsal yaşam biçiminin değişmekte
olduğunu ve buna dayalı olarak da yetiştirilmek istenen insan modelinin
değiştiğini görmekteyiz. Yeni insan modelini yetiştirme işi de eğitim sürecinin
görevidir.
Bilgi toplumunun amacı
"toplumsal optimizasyona erişmek" olarak kısaca özetlenebilir. Ancak
toplumun öz kaynaklarının optimizasyonunda, potansiyellerini optimum düzeyde
geliştirmiş insanların varlığı ve buna bağlı olarak da potansiyelini hem
kendisi hem de ülkesi için kullanabilen bireylerin yetiştirildiği eğitim süreci
gündeme gelmektedir. Teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı bu toplum düzeninde
bireye gerekli önemin verilmesi için yeterli eğitimin sağlanması önemli bir
koşuldur (Ceyhun ve Çağlayan, 1997, 52, 80; özden, 1999, 87).
Bilgi toplumunda araştırma ve geliştirmeye en üst düzeyde
önem verilerek, önemli bir kaynak olan bilginin geliştirilmesi için bilime,
teknolojiye ve insan gücüne yatırım unsuru olan eğitim en ön planda ele alınmaktadır
(Aytaç, 1998, 1394; Aktan ve Tunç, 1998, 123).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.