Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ TOPLUMU - EĞİTİM - YENİ KİMLİKLER-II BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİMDE YENİ KİMLİKLER

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001170

Öz

Bilgi toplumunun lokomotif kavramları olan
"bilgisayar” ve "bilgi” ile toplumsal yaşam biçiminin değişmekte
olduğunu ve buna dayalı olarak da yetiştirilmek istenen insan modelinin
değiştiğini görmekteyiz. Yeni insan modelini yetiştirme işi de eğitim sürecinin
görevidir.



Bilgi toplumunun amacı
"toplumsal optimizasyona erişmek" olarak kısaca özetlenebilir. Ancak
toplumun öz kaynaklarının optimizasyonunda, potansiyellerini optimum düzeyde
geliştirmiş insanların varlığı ve buna bağlı olarak da potansiyelini hem
kendisi hem de ülkesi için kullanabilen bireylerin yetiştirildiği eğitim süreci
gündeme gelmektedir. Teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı bu toplum düzeninde
bireye gerekli önemin verilmesi için yeterli eğitimin sağlanması önemli bir
koşuldur (Ceyhun ve Çağlayan, 1997, 52, 80; özden, 1999, 87).



Bilgi toplumunda araştırma ve geliştirmeye en üst düzeyde
önem verilerek, önemli bir kaynak olan bilginin geliştirilmesi için bilime,
teknolojiye ve insan gücüne yatırım unsuru olan eğitim en ön planda ele alınmaktadır
(Aytaç, 1998, 1394; Aktan ve Tunç, 1998, 123).

Kaynakça

  • Akpınar,Y .(1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Am Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Gülcan Numanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Numanoğlu, G. (1999). BİLGİ TOPLUMU - EĞİTİM - YENİ KİMLİKLER-II BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİMDE YENİ KİMLİKLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001170
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.