Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ: ERGENLİK VE YETİŞKİNLİK

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 905 - 935, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000362

Öz

Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık yaşamın en karmaşık ve sarsıcı dönemleridir. Ancak yaşam sürecinin bu en uzun ve en karmaşık bölümüne ilişkin sahip olduğumuz görgül bilgi miktarı, yaşamın ilk on yılına ait bilgiden oldukça azdır. Olgunlukta -özellikle genç yetişkinlik ve orta yaşlardaki gelişime ilişkin- keşfedeceğimiz çok şey vardır. Belki yetişkinliği göreli olarak durağan bir dönem olarak gördüklerinden, araştırmacılar 30 larda, 40 larda ve 50 lerdeki gelişimi araştırmak için az zaman harcamaktadır. B öylece, üretkenliklerinin ve toplumsal etkilerinin doruğundaki kişilerin olgunluğu konusunda yaşamın diğer dönemlerindeki kişilere göre daha az şey bilmekteyiz. Bu bölümde, ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaş konusunda bildiklerimizi tartışarak, gerçekleri söylemlerden ayırmaya çalışacağız.

Kaynakça

  • Arenberg, D. and Robertson-Tschabo, E.A. (1977). Learning and aging In J.E. Binen and K.W. Schaie (Eds), Handbook of the psychology of aging. New York: Van Nostrad Reinhold.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Figen Çok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çok, F. (2019). GELİŞİM PSİKOLOJİSİ: ERGENLİK VE YETİŞKİNLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 905-935. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000362
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.