Review
BibTex RIS Cite

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ: ERGENLİK VE YETİŞKİNLİK

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 905 - 935, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000362

Abstract

Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık yaşamın en karmaşık ve sarsıcı dönemleridir. Ancak yaşam sürecinin bu en uzun ve en karmaşık bölümüne ilişkin sahip olduğumuz görgül bilgi miktarı, yaşamın ilk on yılına ait bilgiden oldukça azdır. Olgunlukta -özellikle genç yetişkinlik ve orta yaşlardaki gelişime ilişkin- keşfedeceğimiz çok şey vardır. Belki yetişkinliği göreli olarak durağan bir dönem olarak gördüklerinden, araştırmacılar 30 larda, 40 larda ve 50 lerdeki gelişimi araştırmak için az zaman harcamaktadır. B öylece, üretkenliklerinin ve toplumsal etkilerinin doruğundaki kişilerin olgunluğu konusunda yaşamın diğer dönemlerindeki kişilere göre daha az şey bilmekteyiz. Bu bölümde, ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaş konusunda bildiklerimizi tartışarak, gerçekleri söylemlerden ayırmaya çalışacağız.

References

  • Arenberg, D. and Robertson-Tschabo, E.A. (1977). Learning and aging In J.E. Binen and K.W. Schaie (Eds), Handbook of the psychology of aging. New York: Van Nostrad Reinhold.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 905 - 935, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000362

Abstract

References

  • Arenberg, D. and Robertson-Tschabo, E.A. (1977). Learning and aging In J.E. Binen and K.W. Schaie (Eds), Handbook of the psychology of aging. New York: Van Nostrad Reinhold.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Figen Çok This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Çok, F. (2019). GELİŞİM PSİKOLOJİSİ: ERGENLİK VE YETİŞKİNLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 905-935. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000362
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0