Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİŞSEL GELİŞİMDE DÜŞSEL OYUNUN ROLÜ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 941 - 954, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000352

Öz

Özet-Düşsel oyunun korunumun kazanılması ve bakış açısı almadaki rolü bir eğitim çalışmasıyla incelendi. 36 korunum yapamayan anaokulu çocuğu üç durumdan birine dağıtıldı: (a) Düşsel oyun sürecinde yapılandırılmış grup eğitimi, (b) Deneycinin varlığında yönlendirici olmayan fazladan serbest oyun aktivitesi, ve (c) bir kontrol grubu. İlk iki durumda sekiz tane 25 dakikalık seans uygulandı. Ön-son test (pre-post) ölçümlerinde eğitim grubu sosyal rol korunumunda, akrabalık ilişkilerini anlamada ve serbest oyun düşselliğinde önemli gelişmeler gösterirken, sayı ve sürekli nicelik veya sağ-sol yargılarında önemli farklılıklar bulunmadı. Sonuçlar düşsel oyunun yansıtma, rol bütünleşmesi, dil, rol kargaşası, ve tasanmsal aktivite gibi psikolojik süreçlerin geniş kullanımı ve güçlendirilmesiyle, belli koşullar altında, yeni bilişsel yapıların üretilmesinde etkili olabileceğini göstermiştir. Piaget’nin oyun kuramının bir yemden yapılandırılması özetlenmiştir. Belli tür oyun aktiviteleri ve özel fiziksel ve sosyal kavramların yapılandırılması arasındaki ilişki, aynı zamanda bunların çeşitli eğitimsel doğurgulan tartışıldı.

Kaynakça

  • Sutton- Smith, B. Boundaries. In R.E. Herron ve B. Sutton-Smith (Eds), Child’s play. New York: Wiley, 1971, Pp. 103-109. (a)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rohert S Fınk Bu kişi benim

Müge Artar Bu kişi benim

F. Oktay Zorlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Fınk, R. S., Artar, M., & Zorlu, F. O. (2019). BİLİŞSEL GELİŞİMDE DÜŞSEL OYUNUN ROLÜ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 941-954. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000352

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License