Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ARAŞTIRMA EĞİTİMİ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 1, 385 - 400, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000439

Öz

Bu çalışmada araştırma eğitimi ve Türk Eğitim Sistemindeki yeri kısaca tartışılmaya çalışılmıştır. Toplumsal değişme kaçınılmaz bir olgudur. İlkel toplumdan bilgi toplumüna bir çok değişmelere tanık olunmuştur. Toplumsal, ekonomik ve politik yapı ve işleyişlerinde görülen değişim süreci, bugünün de en belirgin özelliklerinden biridir. Günümüzde tüm sistemler ve bunlara ilişkin bilgi ve değerler hızla değişmektedir. (Akç, 1992, s. 12) Bugün, onşekizinci yüzyılın sonlarında yaşanmaya başlanan sanayi toplumu kavramı, yerini, bilgi toplumu kavramına bırakmıştır, içinde bulunduğumuz dönemin özelliği, bilginin ön plana çıkmasıdır. Dolayısıyla dönemin toplumuna da “bilgi toplumu” denilmektedir. (Dura, 1990)

Kaynakça

  • Dura, Cihan. Bilgi Toplumu. Ankara: Kültür Bakanlığı Bilim ve Teknoloji Yayınları 3, 1990. Ergun, Türkcan. “Bilim-Teknoloji ve Politika”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 3, 13, Ankara: TED Yayınlan, 1978, 5-12.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şener Büyük Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büyük Öztürk, Ş. (2019). TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ARAŞTIRMA EĞİTİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 385-400. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000439

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License