Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İKİ ELEŞTİREL AKIL YÜRÜTME GÜCÜ ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİNİN BİR PSİKOLOGLAR PANELİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 547 - 557, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000583

Öz

Bu çalışma iki eleştirel akıl yürütme gücü ölçeğinin a) Cornell Eleştirel Akıl Yürütme Gücü testi Düzey .X’le b) Watson-Glaser Akıl Yürütme Gücü Ölçeği-Form YM’nin geçerlik, güvenirlik^ ve ölçme hatalarının bir psikologlar paneli tarafından, değerlendirimesi çalışmasıdır. Bu değerlendirmede ölçütler takımı olarak, “Eğitimsel ve Psikolojik- Testlere İlişkin Standarlar” adlı yayının 1974 baskısındaki 10 temel geçerlik, 5 temel güvenirlik ve ölçme hatası standardı ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Guilford, J.P. (Î965). Fundamental statistics in psychology and education (4 th ed.). New York: Me Graw-Hill.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Richard Modjeski Bu kişi benim

William Michael Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Modjeski, R., & Michael, W. (2019). İKİ ELEŞTİREL AKIL YÜRÜTME GÜCÜ ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİNİN BİR PSİKOLOGLAR PANELİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 547-557. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000583
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.