Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NEDEN EĞİTİM ERGONOMİSİ?

Yıl 1990, Cilt: 23 Sayı: 2, 769 - 773, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000787

Öz

Eğitim ergonomisi konusunda açıklama yapmadan önce, ergonomi kavramını ortaya koymak gerekir. Çünkü bu iki kavram arasında ilişkiler vardır ve ergonomi kavraiıımdan yola çıkılarak eğitim, ergonomisi kavramına varılmıştır. Yunanca ergos, iş ve nomas doğal yasalar sözcüklerinden meydana gelen “Ergonomi” kavramı, ilk kez 1949 yılında Oxford’da işin insana uyumu sorunuyla ilgilenen anatomi, antropoloji fizyoloji psikoloji mühendislik, mimarlık bilimleri, aydınlatma ve çevre mühendisliği alanlarından gelen uzmanlar ile yapılan toplantıda kullanılmıştır (Erkan, 1977, s. 202).

Kaynakça

  • Alkaıı, Cevat. Eğilim Ortamları. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay. Aııkaıa: 1979.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Parlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Parlak, N. (2019). NEDEN EĞİTİM ERGONOMİSİ?. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 769-773. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000787
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.