Bu çalışmanın amacını, 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki coğrafya disiplini üzerine genel bir değerlendirmesini yapmak oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yaklaşımlarından doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4,5,6 ve 7. sınıflar) , 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4,5,6 ve 7. sınıflar) ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni oluşturmaktadır. Öğretim programları ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni kazanım, öğrenme alanları, beceri ve okuryazarlıklar, değerler ile ölçme değerlendirme boyutları incelenerek betimsel analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular tablo ve şekiller verilerek açıklanmıştır. Araştırmada 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına göre 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında öğrenme çıktı/kazanımlarının sayıca azaltıldığı, konu içeriklerinde değişiklik olduğu, çevre okuryazarlığı ve harita okuryazarlığının programdan çıkartıldığı, beceri sayılarının arttığı fakat programda doğrudan coğrafya ile ilgili becerilerin alt beceri aşamalarına yer verilmediği, değerler eğitiminin ön plana çıkartıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bulgular doğrultusunda öğretim programlarının farklı yaklaşımlarla daha ayrıntılı incelenmesi önerilmiştir.
Ccoğrafi kazanım coğrafi beceri sosyal bilgiler dersi öğretim programı coğrafya sosyal bilgiler
The aim of this study is to make a general evaluation of the geography discipline in the 2018 Social Studies Curriculum and the 2024 Social Studies Curriculum. For this purpose, the document analysis method, one of the qualitative research approaches, was used. The data source of the research consists of the 2018 Social Studies Curriculum (4th, 5th, 6th, and 7th grades), the 2024 Social Studies Curriculum (4th, 5th, 6th, and 7th grades), and the Common Text of the Türkiye Century Education Model Curriculum. The curricula and the Common Text of the Türkiye Century Education Model Curriculum were subjected to descriptive analysis by examining the dimensions of acquisition, learning areas, skills and literacies, values, and assessment and evaluation. The findings were explained by providing tables and figures. The research concluded that, compared to the 2018 Social Studies Curriculum, the number of learning outcomes in the 2024 Social Studies Curriculum was reduced, there were changes in the content of the subjects, environmental literacy and map literacy were removed from the program, the number of skills increased but sub-skills directly related to geography were not included in the program, and values education was emphasized. Based on the findings, it is recommended that the curricula be examined in more detail with different approaches.
Geographic acquisition geographic skill social studies curriculum geography social studies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Erken Görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.