Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygısını Etkileyen Öğrenci-Öğretmen Özelliklerinin Hiyerarşik Lineer ile İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 57 Sayı: 3, 1245 - 1294, 24.11.2024
https://doi.org/10.30964/auebfd.1487409

Öz

Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin sınav kaygısına etki eden öğrenci ve öğretmen özelliklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Yordayıcı korelasyonel araştırma modeline göre tasarlanan bu araştırmada üç farklı araştırma grubu bulunmaktadır. Araştırma gruplardan ilk ikisi, araştırmadaki veri toplama araçlarının (Çocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği, Sınav Kaygısı Ölçeği) güvenirlik ve geçerliklerine kanıt toplamak, diğer araştırma grubu ise araştırma sorularına yanıt bulabilmek için oluşturulmuştur. İlk araştırma grubunda 238 öğretmen, ikinci araştırma grubunda 247 öğrenci, üçüncü araştırma grubunda ise 30 öğretmen ve 2156 öğrenci yer almıştır. Veri setinin iki düzeyli yapıya uygun olmasından dolayı, araştırma verileri iki düzeyli Hiyerarşik Lineer Model (HLM) ile analiz edilmiştir. Bu kapsamda, Düzey 1’e öğrenci değişkenleri, Düzey 2’ye öğretmen değişkenleri tanımlanmıştır. Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencilerinin sınav kaygısındaki varyansın %51’nin öğretmenler arası farklılıktan kaynaklandığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınav kaygısı arttıkça öğrencilerin de sınav kaygısının arttığı saptanmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere, sınıf kademesi yüksek olan öğrencilerin sınıf kademesi düşük olan öğrencilere, not ortalaması düşük olan öğrencilerin not ortalaması yüksek olan öğrencilere kıyasla daha fazla sınav kaygısına sahip olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • ..........................................................................................

Hierarchical Linear Investigation of Student-Teacher Characteristics Affecting Secondary School Students’ Test Anxiety

Yıl 2024, Cilt: 57 Sayı: 3, 1245 - 1294, 24.11.2024
https://doi.org/10.30964/auebfd.1487409

Öz

This study aims to determine the student and teacher characteristics that affect secondary school students' test anxiety. There are three different research groups in this study designed according to the predictive correlational research model. The first two research groups were formed to collect evidence for the reliability and validity of the data collection tools (Test Anxiety Scale in Children, Test Anxiety Scale) and the other research group was formed to find answers to the research questions. The first research group included 238 teachers, the second research group included 247 students, and the third research group included 30 teachers and 2156 students. Since the data set was suitable for a two-level structure, the research data were analyzed with a two-level Hierarchical Linear Model (HLM). In this context, student variables were defined at Level 1 and teacher variables were defined at Level 2. As a result of the research, it was determined that 51% of the variance in secondary school students' test anxiety was caused by the difference between teachers. It was determined that as teachers' test anxiety increased, students' test anxiety also increased. It was determined that female students had more test anxiety than male students, students with higher grade levels had more test anxiety than students with lower grade levels, and students with lower grade point averages had more test anxiety than students with higher grade point averages.

Kaynakça

  • ..........................................................................................
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Güllü 0000-0003-1893-8817

Ömay Çokluk 0000-0002-3879-9204

Erken Görünüm Tarihi 12 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 21 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 26 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 57 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güllü, H., & Çokluk, Ö. (2024). Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygısını Etkileyen Öğrenci-Öğretmen Özelliklerinin Hiyerarşik Lineer ile İncelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 57(3), 1245-1294. https://doi.org/10.30964/auebfd.1487409
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.