Meslek seçimi, kişinin hayatında yaptığı en önemli seçimlerden biridir. Seçimin önem derecesi, Türkiye Eğitim Sisteminde verilen meslek lisesi ya da genel liseye devam etme tercihinde olduğu gibi karar verme olgunluğuna erişme öncesinde yapıldığında daha da artmaktadır. Mezunlar kendi kararlarını verecek denli büyümüş olmadıkları için eğitim sistemi tarafından rehberlik hizmetinin sağlanması gerekir. Bu çalışmada öğrencilerin kendilerine ait değerlendirme süreci, mesleklere ait bilgilerinin düzeyleri ve kayıt öncesinde sağlanan rehberlik hizmetinin varlığına ilişkin sorular meslek liselerinin kayıt döneminde derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak sorgulanmıştır. Görüşmelerde öğrencilerin çoğunluğunun kendilerini tanımadığı, ilgi alanlarını bilmediği, tercihlerini ailelerin yönlendirmesine, aldıkları puanlara ve not ortalamasına göre yapmakta oldukları ifade edilmiştir. Bu durum öğrencilerin kendileri için uygun olmayan bölümlerde eğitim alması sonucunu doğurur. Öğrenciler tercih ettikleri meslekler ile ilgili bilgi sahibi olmadıklarını ve kayıt öncesinde yeterli rehberlik hizmeti almadıklarını belirtmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.