Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin internete karşı tutumlarını belirlemeye yönelik bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin kapsam geçerliliği için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma, 1300 ortaokul öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Ölçek uygulandıktan sonra ilk hali üzerinden güvenirlik testleri uygulanmış ve 25 maddeye düşürülmüştür. Ardından yapı geçerliliğine bakmak için açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. İlk etapta 5 faktör ortaya çıkmış, maddelerin elenmesinden sonra 21 madde kalmış ve 4 faktöre düşürülmüştür. Ardından faktörlerin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısına bakılmış ve .766, .712, .628 ve .560 bulunmuştur. Son faktörün güvenirliği .60’ın altında olduğu için bu faktör ölçekten çıkarılmıştır. Kalan 17 maddelik 3 faktörlü (internetten hoşlanma, internetin yararlı olduğuna inanma, internet kullanımı) ölçeğin genel güvenirliği .838 ve toplam varyansı %44.58 olarak bulunmuştur. Ardından yapılan doğrulayıcı faktör analizi ile de kök ortalama kare yaklaşım hatası (RMSEA) değerinin 0.052 çıkması internete yönelik tutum ölçeğinin faktör yapısını doğrular niteliktedir. Geliştirilen internete yönelik tutum ölçeği hem ortaokul öğrencilerinin internete yönelik tutumlarının belirlenmesinde hem de farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin internete yönelik tutumlarına etkisinin araştırılmasında kullanılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.