Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği

Yıl 2022, Cilt: 77 Sayı: 4, 779 - 799, 16.12.2022
https://doi.org/10.33630/ausbf.1081113

Öz

Bu çalışma üniversite öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını etkileyen demografik özellikleri ve çevresel bilinç dinamiklerinin çevresel tutumları üzerinde yarattığı farklılığı ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın analiz kısmında, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine Şama (2003) tarafından geliştirilen 21 maddelik çevresel tutum ölçeği uygulanmıştır. Doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizi sonuçlarına göre mevcut ölçekte yer alan maddeler geçerlilik ve güvenilirlik analiz sonuçlarına göre 10 maddeye indirgenmiştir. 438 öğrencilik örneklemden elde edilen bulgular doğrultusunda bazı çevresel bilinç dinamiklerinin (çevre sorunlarına olan ilgi, çevre derslerinin gerekliliği, çevre kuruluşlarının etkinliklerine katılım ve çevre kuruluşlarına verilen maddi destek) öğrencilerin çevresel tutumlarında farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu çerçevede çalışmanın hem yeni bir ölçek geliştirilmesi hem de çevresel bilinç dinamiklerinin oluşturulmasına katkı sağlaması açısından yöntemsel ve kavramsal olarak yazın için önem arz edeceği düşünülmektedir.

Destekleyen Kurum

Kırklareli Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Proje Numarası

KLUBAP199

Kaynakça

  • Referans 1 Acungil, Y (2020), “Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği, Ankara Üniversitesi SBF Fakültesi Dergisi, 75 (3): 997-1032.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sezin İba Gürsoy Bu kişi benim 0000-0001-5795-9982

Neriman Hocaoğlu Bahadır Bu kişi benim 0000-0002-3723-5554

Esin Cumhur Yalçın Bu kişi benim 0000-0002-0457-4971

Proje Numarası KLUBAP199
Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 77 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA İba Gürsoy, S., Hocaoğlu Bahadır, N., & Yalçın, E. C. (2022). Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 77(4), 779-799. https://doi.org/10.33630/ausbf.1081113
AMA İba Gürsoy S, Hocaoğlu Bahadır N, Yalçın EC. Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği. SBF Dergisi. Aralık 2022;77(4):779-799. doi:10.33630/ausbf.1081113
Chicago İba Gürsoy, Sezin, Neriman Hocaoğlu Bahadır, ve Esin Cumhur Yalçın. “Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 77, sy. 4 (Aralık 2022): 779-99. https://doi.org/10.33630/ausbf.1081113.
EndNote İba Gürsoy S, Hocaoğlu Bahadır N, Yalçın EC (01 Aralık 2022) Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 77 4 779–799.
IEEE S. İba Gürsoy, N. Hocaoğlu Bahadır, ve E. C. Yalçın, “Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği”, SBF Dergisi, c. 77, sy. 4, ss. 779–799, 2022, doi: 10.33630/ausbf.1081113.
ISNAD İba Gürsoy, Sezin vd. “Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 77/4 (Aralık 2022), 779-799. https://doi.org/10.33630/ausbf.1081113.
JAMA İba Gürsoy S, Hocaoğlu Bahadır N, Yalçın EC. Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği. SBF Dergisi. 2022;77:779–799.
MLA İba Gürsoy, Sezin vd. “Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 77, sy. 4, 2022, ss. 779-9, doi:10.33630/ausbf.1081113.
Vancouver İba Gürsoy S, Hocaoğlu Bahadır N, Yalçın EC. Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği. SBF Dergisi. 2022;77(4):779-9.