Amaç: Bu çalışmada, okul öncesi eğitime devam eden çocukların ebeveyn çocuk ilişkileri ile akran ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışma, Çankırı il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokullarında devam eden 36 -60 ay grubu çocukların anneleri ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada veri toplamak için “Erken Çocukluk Envanteri-İletişim Ölçeği” , “Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Ölçeği” ve “Okul Öncesinde Akran İlişkileri Ölçeği Ebeveyn Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizleri sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, parametrik yöntemler, pearson korelasyon testleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Ebeveyn-Çocuk İlişkisi ölçeği ortalama puanı 56,23±4,68 olup, Akran İlişkileri ölçeği ortalama puanı 89,09±6,96, Zorba Çocuk alt boyut ortalama puanı 16,74±4,98, Arkadaşlık alt boyut ortalama puanı 35,73±5,21, Etkileşim ve İletişim alt boyut ortalama puanı 14,53±1,84, Empati/Prososyal Davranışlar alt boyut ortalama puanı 15,24±2,52, Mağdur Çocuk alt boyut ortalama puanı 6,85±2,62 olarak saptanmıştır. Ebeveyn-Çocuk İlişkisi ölçeği ortalama puanı ve Akran İlişkileri ölçeği ortalama puanı arasındaki ilişkinin pozitif yönlü ve zayıf düzeyde olduğu saptandığı görülmüştür. Sonuç: İletişim becerileri iyi olan çocukların ebeveyn ve akran ilişkilerinin de olumlu anlamda değiştiği sonucuna varılmıştır. Konuya ilişkin eğitim, etkinlik, seminer ve aile destek programları gibi planlamaların farklı örneklemlerle araştırılması önerilmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |