Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 112 - 123, 16.05.2022
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1014739

Öz

Pek çok sistemin kesişim noktası olan okul iklimi, COVID-19 pandemisinden olumsuz yönde etkilenmiştir. Okulların kapanması ve eğitimin uzaktan sürdürülmeye devam etmesi, okul çağındaki çocukları psikolojik olarak etkilemiştir. Bu süreçte okul temelli olarak karşılaşılan problemlerle başa çıkmak için çeşitli medya stratejileri geliştirilmiştir. Geliştirilen stratejiler ile öğrencilere, öğrencilerin ailelerine ve öğretmenlere destek olmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada, COVID-19 sürecinde okul sisteminde karşılaşılan problemler ve bu problemlere yönelik geliştirilen medya temelli baş etme stratejileri incelenmiştir. Çalışmada sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre karşılaşılan sorunlar öğrencilerin, ailelerin ve öğretmenlerin karşılaştıkları problemler şeklinde sınıflandırılmıştır. Ayrıca okullarda kullanılan medya temelli baş etme stratejileri, okul sosyal hizmeti kapsamında incelenmiştir. İncelenen makalelere göre medya temelli stratejiler genellikle öğrenci odaklıdır. Çalışmada ailelerin ve öğretmenlerin, destek stratejilerinden öğrencilere oranla daha az yararlandıkları tespit edilmiştir. Bununla beraber medya stratejilerinin genel itibariyle stres ve motivasyon düşüklüğü gibi sorunları hedef aldığı görülmektedir. Yas süreci, yoksulluk, sınav kaygısı ve teknolojik aletlere erişim kısıtlığı gibi pandemide öne çıkan diğer problemlere yönelik müdahaleler yetersiz kalmaktadır. Okul sosyal hizmeti ekolojik perspektifi temel alarak okul iklimindeki tüm sistemlere müdahale edebilmektedir. Medya kaynaklarından etkin biçimde yararlanabilen sosyal hizmet uzmanlarının pandemi sürecinde önemli rolleri üstlenebileceği düşünülmektedir.

Teşekkür

İlk akademik çalışmam olan bu derleme makalesinin her aşamasında beni yönlendiren ve desteğini hiç esirgemeyen değerli hocam Gülendam AKGÜL'e teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Akoğlu, G. Karaaslan, T. B. (2020). COVID-19 ve İzolasyon Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Olası Psikososyal Etkileri, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 5(2), 99-103.
  • Alisinanoğlu, F. Karabulut, R. Türksoy, E. (2020). Pandemi Sürecinde Çocukluk Dönemi Korkularına Yönelik Aile Görüşleri. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6(14), 547 – 568.
  • Alper, A. (2020). Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması. Miili Eğitim, 49(1), 45-67. DOI: 10.37669/milliegitim.787735
  • Bakioğlu, M. Çevik, B. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Balcı, A. (2020). Covıd-19 Özelinde Salgınların Eğitime Etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(3), 75-85.
  • Bulaç, E. Kurt, M. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Öğrenci Motivasyonlarıyla İlgili Görüşleri. 8. Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi Tam Metin Sözel Sunumlar içinde (s. 285-295). İstanbul: Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları
  • Chan, C. Ngai, S. S. Y. (2018). Utilizing social media for social work: insights from clients in online youth services. Journal of Social Work Practice. DOI: 10.1080/02650533.2018.1504286
  • Çakar Savi, F. Uzun, K. (2021). Covıd-19 Pandemi Sürecinin Ergenlerin Ve Ebeveynlerinin Yaşamına Yansımaları: Ebeveyn Bakış Açısından Bir Değerlendirme. Pearson Journal Of Socıal Scıences and Humanıtıes, 6(12), 162- 189.
  • Çakın, M. Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186
  • Daftary, A. M. H. Sugrue, E. P. Gustman, B.D. Lechuga Pena, S. (2021). Pivoting during a Pandemic: School Social Work Practice with Families during COVID-19. Children and Schools. 43(2), 71-78, https://doi.org/10.1093/cs/cdab005
  • Deloitte. (2020). Yeni nesil teknolojilerin Covid-19 mücadelesindeki önemi ülke örnekleri. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consulting/yeni-nesil- teknolojilerin-covid-19-mucadelesindeki-onemi.pdf Erişim Tarihi: 16.05.2021
  • Demir Öztürk, E. Kuru, G. Demir Yıldız, C. (2020). Covıd-19 Pandemi Günlerinde Anneler Ne Düşünür Çocuklar Ne İster? Anne Ve Çocuklarının Pandemi Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220
  • Erol, M. Erol, A. (2020). Koronavirüs Pandemisi Sürecinde Ebeveynleri Gözünden İlkokul Öğrencileri. Milli Eğitim, 49(1), (529-551). DOI: 10.37669/milliegitim.766194
  • İlbasmış, Ç. Toksoy Aksoy, A. Cihanyurdu, İ. Ünver, H. Rodopman Arman, A. (2021). COVID-19 Salgınının Çocukların Ruh Sağlığı Üzerindeki Etkileri. Gençlik ve Ruh Sağlığı Dergisi, 28(1), 1-3. http://www.cogepderg.com/archives/archive- detail/article- preview/covd-19-salgnnn-ocuklarn-ruh-sal-zerindeki- etkiler/47303#tabFullText
  • Jarolmen, J. Özkan, Y (Ed.). (2017). Okul Sosyal Hizmeti Bir Uygulama Klavuzu, Ankara: Nika Yayınevi.
  • Kara, Y. (2020). Pandemi Sürecindeki Öğrenci Deneyimleri: Bakırköy İlçesi Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(7), 165-176
  • Karataş Z. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinin LGS ve YKS sınavına hazırlık sürecinde olan çocuk ve ergenlerin psikolojilerine yansımalarının incelenmesi. Gençdoğan B, editör. Pandemi Döneminde Çocuk ve Ergen Psikolojisi. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2020. p.54-74.
  • Kavrayıcı, C. Kesim, E. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Okul Yönetimi: Nitel Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(1), 1005-1060. doi: 10.14527/kuey.2021.004
  • Keleş, H. N. Atay, D. Karanfil, F. (2020). Covid 19 Pandemi Sürecinde Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları. Milli Eğitim, 49(1), 155-174. DOI: 10.37669/milliegitim.787255
  • Külekçi Akyavuz, E. Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44140
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Koronavirüs Travmasına Karşı "Psikososyal Destek Çağrı Merkezi" Öğrenci Ve Velilerimizin Hizmetinde. https://www.meb.gov.tr/koronavirus- travmasina-karsi-psikososyal-destek-cagr merkezi-ogrenci-ve-velilerimizin- hizmetinde/haber/20617/tr Erişim Tarihi: 18.06.2021
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., & Prisma Group. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. PLoS medicine, 6(7), e1000097.
  • Öngen, Ç. (2014). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Sosyal Hizmet Kuruluşlarının Sosyal Hizmet Uygulamalarında Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı: Ankara İli Örneği. (Yüksek Lisan Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim Dalı.
  • Öztürk, s. M. Yılmaz, N. Erbil, Demir D. Hazer, O. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Hanehalkındaki Çatışma ve Birlik-Beraberlik Durumunun İncelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 295-314. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44424
  • Sedillo-Hamann, D. Chock-Goldman, J. Badillo. M. A. (2021). School Social Workers Responding to the COVID-19 Pandemic: Experiences in Traditional, Charter, and Agency- Based Community School Agency Settings (in book: Shared Trauma, Shared Resilience During a Pandemic) (pp.135-144)
  • Sirem, Ö. Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2019). Pandemik İnfluenza Ulusal Hazırlık Planı. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü https://grip.gov.tr/depo/saglikcalisanlari/ulusal_pandemi_plani.pdf
  • Yeşilkayalı, E. (2016). Okul Sosyal Hizmetinde Yaklaşım ve Model Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 135-152. DOI: 10.5578/jss.10228
  • Yıldırım, F. Abukan, B. Öztürk, H. Eker, H. (2020). Sosyal Hizmette Teknoloji Kullanımı ve Sosyal Hizmet Uzmanlarının Dijital Yapabilirlikleri: Covid-19 Salgını Odağında Bir Değerlendirme. Turkish Studies, 15(8) 3900-3916.
  • Yurtbakan, E. Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780

Media-based coping strategies used by schools during the pandemic process: an evaluation from school social work perspective

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 112 - 123, 16.05.2022
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1014739

Öz

The school climate, a conjunction of several systems, has been negatively affected by the COVID-19 pandemic. The closure of schools and distance education affected school-age children psychologically. In this process, various media strategies have been developed to deal with school-based problems. With these strategies, the schools tried to support the students, their families and the teachers. In this study, the problems encountered in the school system during the COVID-19 process and the media-based coping strategies developed to tackle with these problems were examined. The systematic review method was used in the study. According to the findings the problems faced by students, families and teachers were classified. In addition, media-based coping strategies used in schools were examined within the scope of school social work. According to the reviewed articles, media-based strategies are generally student-focused. In the study, it was identified that families and teachers benefited less from support strategies than students. However, it was seen that media strategies generally target problems such as stress and low motivation. Interventions for other prominent problems in the pandemic, such as the grieving process, poverty, test anxiety, and limited access to technological tools, are insufficient. School social work can intervene in all systems in the school climate based on an ecological perspective. It is thought that social workers, who can effectively benefit from media resources, can play an important role in the pandemic process.

Kaynakça

  • Akoğlu, G. Karaaslan, T. B. (2020). COVID-19 ve İzolasyon Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Olası Psikososyal Etkileri, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 5(2), 99-103.
  • Alisinanoğlu, F. Karabulut, R. Türksoy, E. (2020). Pandemi Sürecinde Çocukluk Dönemi Korkularına Yönelik Aile Görüşleri. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6(14), 547 – 568.
  • Alper, A. (2020). Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması. Miili Eğitim, 49(1), 45-67. DOI: 10.37669/milliegitim.787735
  • Bakioğlu, M. Çevik, B. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Balcı, A. (2020). Covıd-19 Özelinde Salgınların Eğitime Etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(3), 75-85.
  • Bulaç, E. Kurt, M. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Öğrenci Motivasyonlarıyla İlgili Görüşleri. 8. Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi Tam Metin Sözel Sunumlar içinde (s. 285-295). İstanbul: Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları
  • Chan, C. Ngai, S. S. Y. (2018). Utilizing social media for social work: insights from clients in online youth services. Journal of Social Work Practice. DOI: 10.1080/02650533.2018.1504286
  • Çakar Savi, F. Uzun, K. (2021). Covıd-19 Pandemi Sürecinin Ergenlerin Ve Ebeveynlerinin Yaşamına Yansımaları: Ebeveyn Bakış Açısından Bir Değerlendirme. Pearson Journal Of Socıal Scıences and Humanıtıes, 6(12), 162- 189.
  • Çakın, M. Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186
  • Daftary, A. M. H. Sugrue, E. P. Gustman, B.D. Lechuga Pena, S. (2021). Pivoting during a Pandemic: School Social Work Practice with Families during COVID-19. Children and Schools. 43(2), 71-78, https://doi.org/10.1093/cs/cdab005
  • Deloitte. (2020). Yeni nesil teknolojilerin Covid-19 mücadelesindeki önemi ülke örnekleri. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consulting/yeni-nesil- teknolojilerin-covid-19-mucadelesindeki-onemi.pdf Erişim Tarihi: 16.05.2021
  • Demir Öztürk, E. Kuru, G. Demir Yıldız, C. (2020). Covıd-19 Pandemi Günlerinde Anneler Ne Düşünür Çocuklar Ne İster? Anne Ve Çocuklarının Pandemi Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220
  • Erol, M. Erol, A. (2020). Koronavirüs Pandemisi Sürecinde Ebeveynleri Gözünden İlkokul Öğrencileri. Milli Eğitim, 49(1), (529-551). DOI: 10.37669/milliegitim.766194
  • İlbasmış, Ç. Toksoy Aksoy, A. Cihanyurdu, İ. Ünver, H. Rodopman Arman, A. (2021). COVID-19 Salgınının Çocukların Ruh Sağlığı Üzerindeki Etkileri. Gençlik ve Ruh Sağlığı Dergisi, 28(1), 1-3. http://www.cogepderg.com/archives/archive- detail/article- preview/covd-19-salgnnn-ocuklarn-ruh-sal-zerindeki- etkiler/47303#tabFullText
  • Jarolmen, J. Özkan, Y (Ed.). (2017). Okul Sosyal Hizmeti Bir Uygulama Klavuzu, Ankara: Nika Yayınevi.
  • Kara, Y. (2020). Pandemi Sürecindeki Öğrenci Deneyimleri: Bakırköy İlçesi Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(7), 165-176
  • Karataş Z. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinin LGS ve YKS sınavına hazırlık sürecinde olan çocuk ve ergenlerin psikolojilerine yansımalarının incelenmesi. Gençdoğan B, editör. Pandemi Döneminde Çocuk ve Ergen Psikolojisi. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2020. p.54-74.
  • Kavrayıcı, C. Kesim, E. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Okul Yönetimi: Nitel Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(1), 1005-1060. doi: 10.14527/kuey.2021.004
  • Keleş, H. N. Atay, D. Karanfil, F. (2020). Covid 19 Pandemi Sürecinde Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları. Milli Eğitim, 49(1), 155-174. DOI: 10.37669/milliegitim.787255
  • Külekçi Akyavuz, E. Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44140
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Koronavirüs Travmasına Karşı "Psikososyal Destek Çağrı Merkezi" Öğrenci Ve Velilerimizin Hizmetinde. https://www.meb.gov.tr/koronavirus- travmasina-karsi-psikososyal-destek-cagr merkezi-ogrenci-ve-velilerimizin- hizmetinde/haber/20617/tr Erişim Tarihi: 18.06.2021
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., & Prisma Group. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. PLoS medicine, 6(7), e1000097.
  • Öngen, Ç. (2014). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Sosyal Hizmet Kuruluşlarının Sosyal Hizmet Uygulamalarında Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı: Ankara İli Örneği. (Yüksek Lisan Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim Dalı.
  • Öztürk, s. M. Yılmaz, N. Erbil, Demir D. Hazer, O. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Hanehalkındaki Çatışma ve Birlik-Beraberlik Durumunun İncelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 295-314. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44424
  • Sedillo-Hamann, D. Chock-Goldman, J. Badillo. M. A. (2021). School Social Workers Responding to the COVID-19 Pandemic: Experiences in Traditional, Charter, and Agency- Based Community School Agency Settings (in book: Shared Trauma, Shared Resilience During a Pandemic) (pp.135-144)
  • Sirem, Ö. Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2019). Pandemik İnfluenza Ulusal Hazırlık Planı. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü https://grip.gov.tr/depo/saglikcalisanlari/ulusal_pandemi_plani.pdf
  • Yeşilkayalı, E. (2016). Okul Sosyal Hizmetinde Yaklaşım ve Model Örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 135-152. DOI: 10.5578/jss.10228
  • Yıldırım, F. Abukan, B. Öztürk, H. Eker, H. (2020). Sosyal Hizmette Teknoloji Kullanımı ve Sosyal Hizmet Uzmanlarının Dijital Yapabilirlikleri: Covid-19 Salgını Odağında Bir Değerlendirme. Turkish Studies, 15(8) 3900-3916.
  • Yurtbakan, E. Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Cemile Tokuroğlu 0000-0002-5173-3058

Yayımlanma Tarihi 16 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tokuroğlu, C. (2022). Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 112-123. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1014739
AMA Tokuroğlu C. Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme. AvrasyaSBD. Mayıs 2022;5(2):112-123. doi:10.53493/avrasyasbd.1014739
Chicago Tokuroğlu, Cemile. “Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 5, sy. 2 (Mayıs 2022): 112-23. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1014739.
EndNote Tokuroğlu C (01 Mayıs 2022) Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 5 2 112–123.
IEEE C. Tokuroğlu, “Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme”, AvrasyaSBD, c. 5, sy. 2, ss. 112–123, 2022, doi: 10.53493/avrasyasbd.1014739.
ISNAD Tokuroğlu, Cemile. “Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 5/2 (Mayıs 2022), 112-123. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1014739.
JAMA Tokuroğlu C. Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme. AvrasyaSBD. 2022;5:112–123.
MLA Tokuroğlu, Cemile. “Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2022, ss. 112-23, doi:10.53493/avrasyasbd.1014739.
Vancouver Tokuroğlu C. Pandemi Sürecinde Okulların Kullandığı Medya Temelli Başetme Stratejileri: Okul Sosyal Hizmeti Çerçevesinde Bir Değerlendirme. AvrasyaSBD. 2022;5(2):112-23.