Bu araştırmada İstanbul ilindeki birinci sınıf restoranların menülerinde özel beslenme türlerine yönelik menü kalemlerinin bulunma durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde faaliyet gösteren birinci sınıf restoran statüsündeki 158 restoran oluşturmaktadır. Veriler restoranların web siteleri ve sosyal medya platformlarındaki paylaşımlarında bulunan menü kartı bilgileri üzerinden sağlanmıştır. Veriler doküman incelemesi tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada doküman incelemesi tekniği ile elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, 158 işletmeden 77 işletmenin web sitesine ulaşılmıştır. Web sitesine ulaşılan işletmelerin çoğunluğunda menü kartı bulunurken bu işletmelerde özel beslenme bilgisinin kısıtlı yer aldığı görülmektedir. Diğer taraftan menü kartlarında en çok vegan beslenme bilgisi bulunurken diyabetik beslenmeye uygun herhangi bir bilgi yer almamaktadır. Ayrıca analiz sonuçları, 158 işletmeden 118 işletmenin sosyal medya hesabına sahip olduğunu, sosyal medya hesabı bulunan işletmelerin hesaplarında menü kartı paylaşımlarının ve özel beslenme bilgilerinin oldukça yetersiz olduğunu göstermektedir.
In this research, it is aimed to determine the availability of menu items for special nutrition types in the menus of first class restaurants in Istanbul. For this purpose, qualitative research method was used in the research. The population of the research consists of 158 restaurants with the status of first class restaurants operating in the province of Istanbul. The data was obtained from the menu card information shared on websites and social media platforms by the restaurants. Data were collected by document analysis technique. In the research, content analysis was applied to the data obtained by document analysis technique. According to the results of the analysis, the websites of 77 businesses out of 158 businesses were accessed. Most of the businesses whose websites are accessed have menu cards, it is seen that special nutrition information is limited in these businesses. On the other hand, there is mostly vegan nutrition information on the menu cards, there is no information suitable for diabetic nutrition. In addition, the results of the analysis show that 118 businesses out of 158 businesses have social media accounts, and the menu card sharing and special nutrition information in the accounts of businesses with social media accounts are quite insufficient.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Aksi belirtilmediği sürece, bu sitedeki içerik Creative Commons Attribution 4.0 International lisansı ile lisanslanmıştır. (CC-BY-NC 4.0)