Computers and the Internet have been used widely by many people in all aspects of their personal lives. This is also a controversial issue and a highly encountered problem by mental health workers because of some problems that may occur in real life if an excessive amount of time is spent online. However, this problem is not currently recognized as a formal disorder and little information is available to guide diagnosis and treatment. In the current article, the case of Mr. S. who seeks psychotherapy with complains of online video game addiction and school failure is presented. Firstly, demographic information is given and symptoms are summarized. Lastly, case formulation and psychotherapy process are explained.
Bilgisayar ve internet kullanımın yaygınlaşması, bilgisayarda oyun oynayarak ya da internette çevrimiçi geçirilen zamanın uzunluğu ile ilgili tartışmaları da beraberinde getirmiştir. Artık aşırı bilgisayar ve internet kullanımı insanların iş, eğitim vb. yaşantılarını da etkileyen bir problem olmuş ve tedavi için ruh sağlığı çalışanlarına sıkça danışılmaya başlanmıştır. Ancak ruh sağlığı çalışanları olarak bu problemin tanımlanması ve tedavi edilmesi ile ilgili sınırlı bilgiye sahibiz. Karşılanan vakalarda örnek olması amacıyla, bu makalede terapiye oyun bağımlılığı ve derslerde başarısızlık şikâyetleri ile gelen Bay S. vakası ele alınacaktır. İlk olarak Bay S. ile ilgili demografik bilgiler, şikâyetlerin tarihçesi özetlenecek, ardından vaka formülasyonu ve terapi süreci detaylandırılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Diğer ID | JA98BD68BJ |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2015 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 3 |